جستجو

آرشيو

تماس با ما

درباره ما

صفحه نخست

 
تاريخ درج: شنبه، 21 اسفند 1395     
چگونه سالادهاي مناسب با «پيتزا» درست کنيم

بالاخره آخر هفته! وقتي اخر هفته سر مي رسد مي توانيد به يک پيتزاي پر پنير و خوشمزه فکر کنيد. اما به جاي اينکه تغذيه و ورزش هاي سالم کل هفته خود را با قرار دادن نان سير کنار يک پيتزا ي بزرگ خراب کنيد، به درست کردن سالادي سبک و سالم فکر کنيد. زياد نااميد نشويد، سالادها هميشه هم مشتي برگ و سبزي بيمزه نيستند. با کمي خلاقيمت هم جيره ي سبزيجات روزانه ي خود را دريافت مي کنيد و هم شکم خود را پر مي کنيد و جلو پرخوري را ميگيريد. از سالاد توت فرنگي سبک تا سالاد مرغ سزار با اين چگونه همراه باشيد.


۱
يک سالاد به ظاهر ساده ، توت فرنگي تازه و پنير فتا رنده شده با سس توت فرنگي و سرکه شما را سرحال ميکند. توت فرنگي را به مدت ۱۵ دقيقه کباب کنيد و سپس آن را با روغن زيتون، سرکه بالزاميک و نمک و فلفل مخلوط کنيد تا سس درست کنيد. نون سير را فراموش کنيد، اين تنها مخلفاتي است که با پيتزا نياز داريد.
۲
تمام چيزهاي اضافي يخچال را همراه با نان هاي بيات شده در کاسه اي بريزيد تا سالاد پانزانلاي کلاسيک ايتاليايي داشته باشيد- از خيار گرفته تا کدوي تابستاني هر چيزي در اين سالاد جا دارد و محدوديتي براي آن نيست. تکه هاي نان را کباب کنيد و سس ليمو روي آن بريزيد. فقط مواظب باشيد در حين خوردن سالاد پيتزا را از ياد نبريد.
۳
تکه هاي سنگين پيتزا را با طراوت و سبکي سالاد والدورف همراه با برگ انواع سبزيجات ترکيب کنيد. در کنار آن سالاد مرغ خامه اي با زغال اخته، کرفس و گردو درست کنيد. مطمئن باشيد بعد از خوردن آخرين تکه ي پيتزا باز هم دلتان از اين سالاد مي خواهد.
۴
يک مشت گردو شيرين شده و سيب زميني کبابي همراه با بستري از کاهو دهن شما را پيش از رسيدن پيک پيتزا کاملا اب مي اندازد. گردو ها را در شهد شيرين شده بريزيد و سيب زميني را در فر تنوري کنيد.
۵
سالاد معمول خود را با ذرت شيرين شده، مرغ کبابي، تکه هاي ضخيم آوکادو و پنير خامه اي پرکالري کنيد. روي آن روغن زيتون و ليمو بريزيد و اين سالاد خيلي سريع، با عرض پوزش از پيتزا، جز غذاهاي محبوتان مي شود.
۶
پيتزاي پپروني تند خود را با لايه ي پنير موزرلا، با سالاد ميوه اي سبک و تازه متعادل کنيد.. هندوانه آبدار، زغال اخته تازه، پنير فتا و سس بالزاميک ترکيب خوبي مي دهند که حتما عاشقش خواهيد شد.
۷
پيتزاي ساده ي خود را با سالاد ميگو کبابي ترکيب کنيد. در فصل ميگو، آنها را به مدت ۳ دقيقه از هر طرف سرخ کنيد. ميگوها را روي کاهو، هويج، جوانه ها و پيازچه بريزيد و مقداري ادويه روي ان بپاشيد.
۸
سالاد سزار مرغ را با کلم پيچ يا کاهو درست کنيد. سبزيجات مورد علاقه خود را، مانند گوجه فرنگي گيلاس و آوکادو به ان اضافه کنيد. کمي پنير روي آنها رنده کنيد و در کنارش مي توانيد نان تست را تنوري کرده و تکه هايش را به سالاد اضافه کنيد.




درج يادداشت و نظرات

نام:
  ايميل:
توضيحات: