جستجو

آرشيو

تماس با ما

درباره ما

صفحه نخست

 
تاريخ درج: پنجشنبه، 19 اسفند 1395     
رنگارنگ ترين شهرهاي اروپا

شهرهاي اروپا پر از شگفتي، ديدني هاي شگفت انگيز و جاذبه هاي گرشگري است. در اين نوشتار تصميم گرفتيم تا تمرکزمان را روي رنگ ها بگذاريم، پس بياييد با ما چند دقيقه اي به يک تور مجازي برويم و چند شهري که جز رنگي ترين شهرهاي اروپا هستند را کشف کنيم، جايي که در آن نقاط داغ ديدني زيادي را هم مي توانيد ببينيد.


۱- استکهلم سوئد
اين کشور شامل ۱۴ جزيره در درياي بالتيک و يکي از زيباترين و رنگارنگ ترين پايتخت هاي دنيا است. اگر فرصت بازديد از اين شهر را داشته باشيد مي بينيد که يکي از حيرت آورترين شهرهايي خواهد بود که تابحال ديده ايد. علاوه بر اين، استکهلم شهري است که جايزه ي نوبل در آن اهدا مي شود، پس چطور مي توانيد اين شهر را ناديده بگيريد؟

۲- بارسلونا، اسپانيا
ممکن است تا به حال شهرهاي زيادي را چه در اروپا و چه در آسيا ديده باشيد اما بارسلوان مطمئنا شهري است که در همان نگاه اول عاشقش مي شويد… اين شهر در خود معجزه اي دارد و پر است از تاريخ، بناهاي يادبود، هنر، فوتبال، مد و لباس، مناظر شهري با معماري زيبا و مردمي که به خودشان مي بالند. اما بهترين جمله اي که مي تواند بارسلونا را توصيف کند چيست؟ شهري روشن و رنگي با هويتي منحصر بفرد. شهري بين المللي، سرزنده، خلاق، اغوا کننده با خيلي چيزهاي کوچک جذاب ديگر… انتخابهاي شما در اين شهر بي پايان هستند.

۳- کپنهاگ، دانمارک
پايتخت دانمارک با زميني پر از تاريخ و جادو به شما خوش آمد مي گويد. اين شهر مملو از موزه، مکانهاي ديدني، بناهاي يادبود، معماري و زندگي پوياي شبانه است، وقتي هم که صحبت از رنگ باشد مطمئنا هيچ بحثي در مورد اين شهر برجسته نيست. همينکه پايتان را داخل شهر مي شويد، انگار که بوم نقاشي خوش آب و رنگي را در جلوي چشمانتان داريد، شهري با خانه هاي رنگي روشن و گرم که تاثير خيلي زيادي روي بيننده مي گذارد.

۴- کولمار، فرانسه
کولمار شهري در قسمت شرقي فرانسه است که در منطقه ي خيره کننده ي آلزاس قرار گرفته است و معماري زيبا و پر رنگ و لعاب ساختمان هاي آن، جلوه و جنب و جوش خاصي به اين شهر آرام داده است. کولمار به خاطر فستيوالي که دارد معروف است و علاوه بر آن، محل تولد فردريک بارتولدي، مجسمه ساز معروفي که مجسمه ي آزادي نيويورک را ساخته است هم بوده است.

۵- ليسبون، پرتغال
ليسبون يکي از قديمي ترين شهرهاي دنيا است، خانه هاي رنگي با سقف هاي قرمز يکي از اصلي ترين مشخصه هاي آن است. مکانهاي گردشگري مختلفي مثل آلفاما، خيابانهاي باکسيا و موراويا يکي از سرزنده ترين نقاط اين شهرهستند که واقعا قابل تحسين هستند. لازم به ذکر نيست که azulejos -نوعي رنگ صيقل خورده ي کاشي- بيشتر ساختمان هاي ليسبون را پوشانده است و نوعي شخصيت به شهر داده است که مدت زيادي است افراد محلي و توريست ها را جادو کرده است. Azulejos در همه جاي پرتغال ديده مي شود و نوعي انرژي در خود دارد انگار که دوست داريد دوباره به آن برگرديد.




درج يادداشت و نظرات

نام:
  ايميل:
توضيحات: