جستجو

آرشيو

تماس با ما

درباره ما

صفحه نخست

 
تاريخ درج: چهارشنبه، 18 اسفند 1395     
بیش از هزار برنامه در حوزه اداره آموزش های شهروندی در منطقه 7

به گزارش گروه آموزش و فرهنگ سازی تهرانی نیوز،معاون امور اجتماعی و فرهنگی شهرداری منطقه 7 از برگزاری بیش از هزار برنامه در حوزه آموزش های شهروندی در سال جاری خبر داد،گفتتوجه ویژه به مقوله ی آموزش های شهروندی در منطقه 7  به طور ملموس دیده می شود و دیدگاه ما به این امر کَمّی نیست بلکه نگرش شهرداری منطقه به انجام فعالیت ها مخصوصا در حیطه آموزشهای شهروندی نگاه دغدغه مند وکیفی است

 

محمد رضا غلامی در ادامه با بیان این موضوع که مقوله آموزش یک سرمایه اجتماعی به حساب می آید افزود : هزینه برای بالا بردن سطح دانش رفتار اجتماعی مخصوصا برای نوجوانان یک سرمایه گذاری بلند مدت است که باید تاثیر آن را در آینده دید لذا با توجه به این امر امیدواریم همانطور که در گذشته دیدیم در آینده نیز شاهد یک شکوفایی در رفتار اجتماعی در شهروندان منطقه هفت باشیم
غلامی در ادامه خاطرنشان کرد : این اداره با هدف آشنایی شهروندان با حقوق و تکالیف شهروندی در راستای رسیدن به زندگی سالم و حیات اجتماعی مطلوب فعالیتهای خود را در سطح محلات منطقه انجام میدهد.از جمله فعالیتهای شاخص در سال 95 میتوان به توزیع کارتهای هدیه ویژه معلمین در روز بزرگداشت مقام معلم اشاره کرد،در این برنامه از تعداد 360 آموزگار منتخب منطقه تقدیر و تشکر گردید.
معاون امور اجتماعی و فرهنگی منطقه 7 در ادامه بیان کرد : طی جلسه تخصصی که بین مسئولین آموزش و پرورش با مدیران شهری منطقه برگزار شد نتیجتاً  به منظور توزیع عادلانه امکانات و خدمات درجهت کاهش اختلافات طبقاتی بین محلات این منطقه، مبلغ 540 میلیون تومان به فعالیتهای عمرانی و تجهیزی مدارس در نظر گرفته شد.که اهم فعالیتهای مذکور در سه محله محروم نظام آباد ، شاهد و ارامنه بود. که با توجه به محروم بودن محلات و معرفی دانش آموزان نیازمند از طرف آموزش و پرورش منطقه ، در برنامه باز باران تعداد 70 میلیون تومان بن لوازم التحریر میان 700 دانش آموز توزیع گردید. از دیگر فعالیتهای مهم این اداره میتوان به تشکیل کارگروه تخصصی شناسایی شیوه های کسب مهارت و حرفه آموزی (در راستای اقتصاد مقاومتی) با محوریت ایجاد اشتغال در سطح محلات اشاره کرد. پس از جلسات مکرر که به میزبانی منطقه 7 و با حضور نمایندگان مناطق 10، 20و22 و همچنین سازمانهای مرتبط برگزار گردید ، دفترچه ای از مصوبات این جلسات تهیه شد که امیدواریم این دفترچه روزنه ای  جهت معرفی شیوه های جدید مهارت و حرفه آموزی ویژه ی جویندگان کار در شهر تهران باشد .
غلامی در انتها گفت : همه ساله با برگزاری جشنواره آموزشی – ترویجی مشکات در سطح مناطق 22گانه شهر تهران ، شهروندان با مشارکت در این جشنواره گامی در جهت تحول مدیریت شهری برداشته اند. منطقه 7 در این راستا با آموزش در سه محور آسمان آبی،زمین پاک و اخلاق شهروندی در جشنواره مشکات 5 شرکت نمودند. از ویژگیهای آثار منطقه در جشنواره امسال ، میتوان به کیفی بودن آثار اشاره کرد .که  شهروندان این منطقه تعداد 17 هزار اثر را در این دوره ثبت کرده اند.

 

 




درج يادداشت و نظرات

نام:
  ايميل:
توضيحات: