جستجو

آرشيو

تماس با ما

درباره ما

صفحه نخست

 
تاريخ درج: دوشنبه، 16 اسفند 1395     
حمایت ایران خودرو از گونه‌های گیاهی به جای گونه‌های انسانی!

این قصه تلخ ظاهرا هیچ پایانی ندارد و تا زمانی که ما زودتر از این گونه‌های گیاهی منقرض شویم ادامه خواهد داشت! کاش یک نفر از علف‌هایی که زیر پایمان سبز شد هم حمایت می‌کرد!


 
ایران خودرو و حمایت از گونه های گیاهی 
 
سرویس اقتصادی فردا: هنوز که هنوز است خودروهای بی‌کیفیت داخلی می‌خریم، برایشان ثبت‌نام می‌کنیم، خیلی دیرتر از زمان مقرر تحویل‌شان می‌گیریم، وقتی هم که آن را تحویل می‌گیریم، می‌بینیم که ماشین صفری که خریده‌ایم پر از ایراد است و در کنار تمام این رنج‌هایی که می‌کشیم، می‌بینیم شرکتی که در تعهدات بسیار کوچکی که به ما دارد مانده است، حالا از گونه‌های گیاهی در حال انقراض حمایت می‌کند. ما خودمان با این کیفیت خودروها در حال انقراضیم! کاش یک نفر پیدا می‌شد از ما هم حمایت می‌کرد!
 
نمایندگی‌ای که برای تحویل خودرو، رشوه می‌گیرد!
 
آقای جعفری که برای خرید خودرو ثبت نام کرده و زمان تحویل خودرو را به او 30 روزه اعلام کرده اند، می گوید: «برای ثبت نام خودرو که رفتم به من اعلام کردند که زمان تحویل خودرو 30 روز است و جالب اینجاست که با وقاحت تمام به من می گویند که اگر 200 هزار تومان بدهم 48 ساعته ماشینم را تحویل می دهند! من هرگز در زندگی ام پول زور نداده ام و احتمالا به همین دلیل هم بسیاری از موقعیت هایم را از دست داده ام. اینها برای ماشینی که حق طبیعی من است وقتی هزینه آن را پرداخت می کنم، در صورت امکان آن را سریع به من تحویل دهند از من 200 هزار تومان بیشتر برای چنین لطفی درخواست می کنند!»
 
حمایت ایران خودرو از گونه‌های گیاهی در حال انقراض!
 

امثال آقای جعفری آنقدر در اطراف‌مان می‌بینیم که دیگر این حرف‌ها و انتقادات برایم کاملا تکراری شده و دیگر تقریبا همه قبول کرده‌ایم که سیستم خودروسازی کشور قرار نیست بهبود پیدا کند! اما تلخ‌تر از این واقعیت این است که در خبرها می‌خوانیم که همزمان با روز ملی درختكاری و در آستانه سال 1396 براساس تفاهم نامه میان گروه صنعتی ايران خودرو و موسسه تحقيقات جنگل‌ها و مراتع كشور، حمايت از گياهان در معرض انقراض و سرپرستی 1396عدد از گونه های در معرض خطر سراسر ايران در بانک ژن منابع طبيعی و باغ گياه‌شناسی ملی ايران در راستای اقتصاد سبز در دستور كار قرار گرفت. اين تفاهم نامه به امضای مهندس هاشم يكه زارع، مديرعامل گروه صنعتی ايران خودرو و عادل جليلی، رئيس موسسه تحقيقات جنگل‌ها و مراتع كشور رسيده و تا اسفند سال آينده ادامه خواهد داشت. در متن اين تفاهم‌نامه آمده است كه اين اقدام گروه صنعتی ايران خودرو در راستای اهداف مسئوليت‌های اجتماعی  در جهت حمايت و مشاركت در حفاظت از گونه‌های گياهی كشور و احترام به طبيعت به منظور توسعه سنت مقدس كاشت و نگهداری درختان صورت گرفته است!

 
ما هم در حال انقراضیم!
 
خودروهای بی‌کیفیت تا به حال جان چند نفر از مردم عزیز کشورمان را گرفته است؟ تا به حال چند خانواده عزادار عزیزانشان شده‌اند و آن هم فقط به دلیل نقص‌هایی که خودروهای ملی ما داشته‌اند؟ کاش یک نفر پیدا بشود و به مسئولان‌مان توضیح بدهد که ما هم در حال انقراضیم! کاش مثل این 1396 گونه گیاهی در حال انقراض، از گونه‌های انسانی هم که با این خودروهای بی‌کیفیت در حال انقراض هستند حمایت می‌شد. کاش این هزینه‌هایی که بیشتر جنبه نمایشی دارد، برای بالاتر بردن کیفیت صنعت خودروسازی‌مان استفاده می‌شد تا شاید شاهد یک کلیپ کمتر از یک شهروندی باشیم که ماشین صفرش را از نمایندگی تحویل می‌گیرد و با ایرادات بسیار خنده‌دار و بچگانه در ماشینش مواجه می‌شود!
 
خودروسازان
 
 
قصه تلخ خودروسازی پایان ندارد
 

آنقدر درباره خودروهای بی‌کیفیت خوانده‌ایم و نوشته‌ایم و بالاتر از همه اینها در زندگی روزمره، لمسش کرده‌ایم که دیگر هیچ‌کس با شنیدن هر گونه ایرادی در ماشین‌های تولید داخل کشور شگفت زده نمی‌شود. اگر بگوییم ماشین سفیدرنگی را که ثبت نام کرده‌ام، امروز در نمایندگی خاکستری تحویل گرفته‌ام عادی به نظر می‌رسد. اگر بگوییم با روشن کردن چراغ خودرو، برف پاک‌کن‌ها هم عمل می‌کنند و حتی اگر بگوییم ماشین‌مان روشن هم نشد که آن را از نمایندگی بیرون ببریم، شاید باز هم برای کسی جای تعجب نداشته باشد و در چنین آشفته بازاری وقتی می‌خوانیم که این خودروسازان که حتی برای تحویل ماشینی که وظیفه‌شان است هم باج می‌گیرند، تعجب نمی‌کنیم و حالا وقتی می‌بینیم که خودروسازان برای حمایت‌های تبلیغاتی‌شان از گونه‌های در حال انقراض بیشتر از ما حمایت می‌کنند هم دیگر شگفت زده نمی‌شویم. این قصه تلخ ظاهرا هیچ پایانی ندارد و تا زمانی که ما زودتر از این گونه‌های گیاهی منقرض شویم ادامه خواهد داشت! کاش یک نفر از علف‌هایی که زیر پایمان سبز شد هم حمایت می‌کرد!




درج يادداشت و نظرات

نام:
  ايميل:
توضيحات: