جستجو

آرشيو

تماس با ما

درباره ما

صفحه نخست

 
تاريخ درج: شنبه، 14 اسفند 1395     
از سوی رییس هیأت علمی کنفرانس بین المللی مهندسی ترافیک قرائت شد:
تأیید رویکرد مدیریت شهری در توسعه متروی تهران

به گزارش حمل و نقل عمومی و شهری تهرانی نیوز،رییس هیأت علمی شانزدهمین کنفرانس بین المللی مهندسی حمل و نقل و ترافیک در مراسم اختتامیه این همایش، بیانیه پایانی کنفرانس ترافیک تهران را قرائت کرد.

 دكتر محمود صفارزاده به نمایندگی از اعضای هیأت علمی شانزدهمین کنفرانس مهندسی ترافیک، ضمن غنیمت شمردن این رویداد که در آن بستر مناسبی جهت تبادل دیدگاه ها و تجربیات در سطوح داخلی و بین المللی فراهم گردیده، بیانیه پایانی کنفرانس مذکور را در 7 محور به شرح زیر قرائت کرد: 

1 – مطابق تجارب جهانی، مهم ترین هدف توسعه پایدار در حمل و نقل شهری، کاهش تقاضای سفر است که به کاهش استفاده از وسایل نقلیه شخصی و کاهش استفاده از وسایل حمل و نقل بار و افزایش جذابیت شهرها برای انسان ها و نه خودروها و در نهایت به تحقق شعار مدیریت شهری یعنی «آسمان آبی و زمین پاک» می انجامد که مورد تقدیر است. 

2 – شهرها، بیش از پیش نیازمند انتظام امور شهری هستند و رشد تقاضای سفر در کلان شهرها را دیگر نمی توان با وسایل نقلیه شخصی پاسخ داد، ضمن این که راهکارهای مبتنی بر افزایش عرضه سفر به شدت هزینه بَر هستند و از این رو، تقاضای سفر از یک سو و ساماندهی حمل و نقل شهری به خصوص در بافت مرکزی شهرها از سوی دیگر، باید در دستور کار قرار گیرد. 

3 – توسعه کنونی شهرها، مشوق استفاده از خودروی شخصی است و تمرکز بر تشویق استفاده از خودروهای شخصی و افزایش عرضه سفر، افزایش تقاضای سفر را در پی دارد و نتایج کوتاه مدت افزایش عرضه در بلندمدت رنگ می بازد و از این رو، روی آوردن به تأمین منابع پاک و پایدار در ترددهای شهری، ضرورت دارد. 

4 – تشویق به استفاده از حمل و نقل همگانی، نه تنها مستلزم عرضه مناسب است، بلکه سیاست های سلبی را نیز لازم دارد و از این رو، باید سهم حمل و نقل عمومی به ویژه حمل و نقل ریلی در جا به جایی های شهری در کلان شهرها در اولویت قرار گیرد و به همین دلیل، رویکرد مدیریت شهری در توسعه متروی تهران مورد تأیید و تأکید است. 

5 – اتخاذ راهکارهای خلاقانه با تأکید بر مدیریت تقاضای سفر و با محوریت سیاست های قیمت گذاری با توجه به این که بدون مدیریت تقاضا، معضل تراکم ترافیک به بحران تبدیل می شود، ضمن این که افزایش عرضه بدون مدیریت تقاضا، تبعات فراوان زیست محیطی، اقتصادی و اجتماعی به دنبال خواهد داشت. 

6 – بیش از 16 هزار کشته و 300 هزار مصدوم سالانه تصادفات ترافیکی در کشور به هیچ عنوان قابل دفاع نیست و این میزان فجیع کشته و مصدوم، غیر قابل باور و غیر قابل قبول و در عین حال، قابل پیش بینی و قابل پیشگیری است. 

7 – عدم رعایت قوانین با سهل انگاری در کنترل متخلفان تشدید می شود و عدم اطاعت از قانون به دلیل عدم اِعمال دقیق و به موقع مقررات، روز به روز بیشتر می شود و اطاعت از قانون، صرفاً با اجرای کامل قوانین ممکن می شود. 

رییس هیأت علمی شانزدهمین کنفرانس بین المللی مهندسی حمل و نقل و ترافیک در پایان خاطرنشان کرد: هیأت علمی کنفرانس بر اولویت بندی یافته های کنفرانس و اتخاذ تدابیر و ساز و کارهای لازم برای پیاده سازی دست آوردهای این رویداد بین المللی و پیگیری اجرایی شدن این یافته ها تأکید می نماید..

 




درج يادداشت و نظرات

نام:
  ايميل:
توضيحات: