جستجو

آرشيو

تماس با ما

درباره ما

صفحه نخست

 
تاريخ درج: يکشنبه، 27 مهر 1393     
شهرداری؛ پرچم دار سامان دهی به وضعیت آموزش و معضل ترافیکی شهر تهران است

به گزارش شهرداری نیوز ؛ معاون حمل و نقل و ترافیک شهرداری تهران، در خصوص اهمیت توجه به نقش آموزش از جانب تمام نهاد ها و سازمان ها گفت : یکی از موضوعاتی که تا کنون مورد غفلت قرار گرفته است ، موضوع آموزش های ترافیکی است که در حال حاضر شهرداری تهران پرچم دار در نظم بخشی به وضعیت ترافیک در کلانشهر تهران است.

مهندس سید جعفر تشکری هاشمی در ادامه گفتگو با خبرنگار شهرداری نیوز گفت : در حال حاضر معاونت حمل و نقل و ترافیک شهرداری تهران در آغاز راه آموزش ترافیک و فرهنگ سازی قرار داشته و انتظار دارد تا تمام نهاد هایی که در جامعه کار فرهنگی می کنند، به این موضوع توجه بیشتری نشان دهند .

وی در ادامه افزود: ضمن اینکه پدر و مادر ها باید توجه داشته باشند که نباید در امر آموزه های ترافیکی و رعایت قوانین قصور کنند که مورد تذکر فرزند کودک خردسال خود واقع شوند . به عبارتی طبق اصول تربیتی که در کشور ما رایج است ، درست نیست که مدام کوچکتر ها به بزرگتر ها یاد آوری کنند و بهتر است که بزرگتر ها در زمینه رعایت قوانین ترافیک الگو و سرمشق باشند .

تشکری هاشمی یاد آور شد : معاونت حمل و نقل ضمن تاکید بر داشتن برنامه هایی برای آموزش به کودکان و نوجوانان ، برنامه های آموزشی لازم در زمینه فرهنگ ترافیک را برای تمام اقشار جامعه و همه سنین با تاکید بر اصلاح رفتارهای ترافیکی در نظر دارد.

معاون حمل و نقل و ترافیک شهردار تهران در پاسخ به این پرسش که آیا جذابیت های حال حاضر حمل و نقل عمومی در تهران در اندازه ای است که شهروندان به جای استفاده از خودرو شخصی خود  از وسایل حمل و نقل عمومی استفاده کنند ، گفت : یکی از مواردی که می تواند در تشویق شهروندان به استفاده از  ناوگان حمل و نقل عمومی کمک کند ، کم شدن سرفاصله حرکت در کلیه خطوط ناوگان حمل و نقل عمومی اعم از مترو ، اتوبوس های تندرو و عادی است .

وی در ادامه افزود : امروز در خطوط تندرو اتوبوس شاهد سرعت بیشتری در جابه جایی مسافران هستیم و در خصوص سایر خطوط فرعی نیاز به خریداری تعداد اتوبوس های بیشتری است که در نظر است با خریداری اتوبوس های جدید ساخت داخل و خارج این مشکل را بر طرف کنیم . بنابر این تا پایان سال کمتر شدن سر فاصله حرکت در بیشتر خطوط تضمین شده است .

تشکری هاشمی  یاد آور شد : یکی از مهمترین اتفاقات ناوگان حمل و نقل عمومی ، در مترو خط 3 که مسیر طولانی از جنوب غرب تهران به شمال شرق را به هم می پیوندد ، در حال انجام است و این خط تا پایان سال به بهره برداری خواهد رسید . آنچه امروز مورد تردید است ، چند قولی است که به شهروندان داده شده و اجرای آن منوط به دریافت اعتبارات فاینانس است که امیدواریم هرچه سریعتر مجوز استفاده از فاینانس به ما داده شود.

وی در ادامه افزود : در بحث وارد کردن تاکسی های پاک تاکنون پیشرفت قابل قبولی نداشته ایم  و نتوانسته ایم تسهیلات لازم را برای ورود خودروهای هیبریدی استفاده کنیم. در زمینه موتور سیکلت های برقی ، برآوردمان این است که از یکماه دیگر اولین موتورهای برقی وارد کشور شود و سازندگان قول داده اند موتورهایی تولید داخل و خارج را در اختیار مان قرار دهند .

مهندس تشکر هاشمی در خصوص به تصویب نرسیدن طرح تغییر معاینه فنی از 5 سال به 2 سال در مجلس بیان داشت : این طرح نیاز به توجه بیشتری از طرف نمایندگان مجلس دارد چرا که نمایندگان باید با توجه به مبانی کارشناسی موضوع تغییر معافیت معاینه فنی از 5 سال به 2 سال را مورد بازبینی قرار دهند. در هیچ کجای دنیا ، هیچ صنعتگر و سازنده خودرویی نمی تواند تضمین کند که یک خودرو تا 5 سال هیچ نقصی پیدا نکند و این تصمیم باید در جایگاه کارشناسی مجلس مورد تجدید نظر قرار گیرد .

وی در ادامه افزود: اما موضوع دیگری که باید در بحث معاینه فنی مورد توجه قرار گیرد ، استقرار مکانیزمی است برای برخورد با مالکان خودروهایی که معاینه فنی ندارند. ما طرحی را در کمیسون تخصصی کلانشهر های  دولت مطرح کرده ایم و خوشبختانه دولت نیز بر این موضوع تاکید لازم را دارد. در حال حاضر سیر مراحل تصویب در کمیسیون در دست اقدام است و اگر به تصویب دولت برسد ، مشکلات مربوط به معاینه فنی به کل از بین خواهد رفت . در این طرح پیش بینی شده است که کلیه معاینه فنی ها به صورت مکانیزه انجام شود و دیتا ها در محیط وب مبادله و ذخیره شود تا تمام شهر ها اطلاعات یکدیگر را داشته باشند.

تشکری هاشمی در خاتمه گفت : انجام معاینه فنی در مراکز تهران به شکل مکانیزه و با تکنولژی روز دنیا انجام می شود و به هیچ وجه امکان صدور برگه معاینه فنی بدون حضور خودرو وجود ندارد. لازم است که پلیس راهنمایی و رانندگی در خصوص اعمل قانون برای خودروهای فاقد معاینه فنی اقدامات لازم را انجام دهد. ضمنا  در خصوص صدور برگه معاینه فنی بدون حضور خودرو در مراکز خارج از تهران نیز پی گیری های لازم انجام خواهد شد.

 




درج يادداشت و نظرات

نام:
  ايميل:
توضيحات: