جستجو

آرشيو

تماس با ما

درباره ما

صفحه نخست

 
تاريخ درج: يکشنبه، 27 مهر 1393     
گزارشی از قیمت مواد غذایی

مهر: بانک مرکزی متوسط قیمت خرده فروشی برخی از مواد خوراکی در تهران در هفته منتهی به 18 مهر را اعلام کرد که بر اساس آن نرخ 6 گروه کالایی افزایش، قیمت دو گروه کالایی کاهش و نرخ سه گروه کالایی ثابت مانده است.

طبق این گزارش قیمت برنج، گروه میوه های تازه، سبزی های تازه، گوشت قرمز، گوشت مرغ و قند و شکر افزایش، قیمت گروه لبنیات و تخم مرغ کاهش یافت و نرخ گروه حبوب، چای و روغن نباتی ثابت مانده است.

لبنات و تخم مرغ

در هفته مورد گزارش، در گروه لبنیات بهای کره پاستوریزه معادل 1.4 درصد کاهش یافت و قیمت سایر اقلام این گروه نسبت به هفته قبل بدون تغییر بود. بهای تخم مرغ معادل 1/3 درصد کاهش داشت و شانه ای 86000 الی 107000 ریال فروش می رفت.

برنج و حبوب

در این هفته در گروه برنج، قیمت برنج داخله درجه یک و درجه دو به ترتیب معادل 6/. درصد و 4/. درصد افزایش یافت. در گروه حبوب بهای نخود معادل 4/. کاهش داشت و قیمت سایر اقلام این گروه ثابت بود.

میوه ها و سبزی های تازه

در هفته مورد بررسی، در میادین زیر نظر شهرداری نارنگی عرضه نمی شد و پرتقال درجه یک عرضه کمی داشت ولی سایر اقلام میوه و سبزی تازیه که تعدادی از آنها از نظر کیفی در مقایسه با سایر میوه فروشی ها متفاوت بودند، به نرخ مصوب سازمان میادین میوه و تره بار عرضه می گردید.

میوه فروشی های سطح شهر اقلام میوه و سبزی تازه را عرضه می نمودند که در گروه میوه های تازه بهای سیب گلاب معادل 10.7 درصد، انار و گلابی هر یک 3/. درصد، شلیل و شبرنگ 6.2 درصد، هلو 4.6 درصد و خربزه 22.3 درصد افزایش ولی قیمت سایر اقلام این گروه بین 1/. درصد تا 11.7 درصد کاهش یافت.

در گروه سبزی های تازه بهای سبزی های برگی معادل 4/. درصد کاهش ولی قیمت سایر اقلام این گروه بین 3/. درصد تا 3.5 درصد افزایش داشت.

گوشت قرمز و گوشت مرغ

در هفته مورد گزارش بهای گوشت تازه گاو و گوساله بدون تغییر بود. قیمت گوشت گوسفند معادل 2/. درصد و گوشت مرغ 1.6 درصد افزایش یافت.

قند، شکر، چای و روغن نباتی

در این هفته بهای قند معادل 4/. درصد و شکر 3/. درصد افزایش داشت. قیمت چای خارجی و انواع روغن نباتی ثابت بود.




درج يادداشت و نظرات

نام:
  ايميل:
توضيحات: