جستجو

آرشيو

تماس با ما

درباره ما

صفحه نخست

 
تاريخ درج: سه شنبه، 10 اسفند 1395     
تراموای واشنگتن D.C همچنان رایگان می ماند

به گزارش گروه بین الملل تهرانی نیوز، کرایه تراموا در واشنگتن D.C حداقل تا چهار سال دیگر رایگان باقی می ماند در حالی که مقامات حمل و نقل این منطقه در حال آماده سازی برای توسعه خط 3.5 کیلومتری ابتدایی این شبکه در خیابان H به سمت رودخانه Anacostia تا ابتدای ایستگاه Road Metro Rail هستند.

به گفته Leif Dormsjo، مدیر سازمان حمل و نقل منطقه ای (DDOT)، تصمیم تاخیر در دریافت کرایه این سیستم به دو دلیل بوده است.

اول آن که سازمان حمل و نقل منطقه ای نگران آن است که دریافت کرایه حتی برای 1 دلار در هر سفر مسافران را دور کند. Dormsjo با اشاره به آتلانتا یادآور شد که در سه ماهه ابتدایی سال 2016 پس از دریافت 1 دلار کرایه برای هر سفر در سیستم حمل و نقلی که قبلا رایگان بود، میزان مسافران 48 درصد کاهش داشت. DDOT پیش بینی می کند که با دریافت کرایه در این شبکه تراموا میزان مسافران تا 30 درصد کاهش یابد چرا که سفرهای کوتاه تر نسبت به کرایه حساس تر هستند.

در ماه ژانویه میانگین مسافران این تراموا در روزهای هفته حدود 3 هزار نفر و در آخر هفته ها بیش از 2800 نفر بوده است. در ماه ژانویه در یک روز شلوغ، بیش از 7 هزار نفر از این تراموا استفاده کرده اند.

دلیل دوم آن است که دریافت کرایه هزینه های جانبی نیز در پی خواهد داشت. بر اساس ارزیابی های انجام شده، هزینه نصب و اجرای سیستم های دریافت کرایه می تواند بیش تر از درآمد حاصل از کرایه ها باشد.

Dormsjo اظهار داشت: "اگر ما یک سیستم پرداخت کرایه کارتی را صرفا برای سیستم تراموای منطقه معرفی کنیم در روز اول بهره برداری، این سیستم متروکه خواهد شد. بنابراین ما تلاش می کنیم تا افقی دورتر را در نظر بگیریم."

در حال حاضر تراموای این شهر با هزینه سالانه 8 میلیون دلار در حال فعالیت است که یک ضرردهی کامل بدون هیچ درآمدی در سال گذشته بوده است. البته مقامات با اشاره به توسعه مجدد مسیرهای خیابان H و ایستگاه Road Metro Rail این امر را جبرانی برای آن می دانند.

 




درج يادداشت و نظرات

نام:
  ايميل:
توضيحات: