جستجو

آرشيو

تماس با ما

درباره ما

صفحه نخست

 
تاريخ درج: يکشنبه، 8 اسفند 1395     
انتخاب باغ پرندگان تهران به عنوان برترین سازه فولادی سال 1395

به گزارش اخبار مناطق 22گانه شهرداری نیوز،شهردار منطقه 4 تهران از انتخاب فاز 2 باغ پرندگان به عنوان طرح تقدیر شده فولادی در حوزه سازه های خاص سال 1395خبر داد و گفت: این سازه در فضایی به مساحت تقریبی 7 هکتار احداث شده است.

مهندس سید امیر عباس بهاری با اعلام این خبر گفت: در سال های اخیر مدیریت شهری منطقه تلاش کرده تا بر اساس رویکرد شهردار محترم تهران فاصله امکانات و شکاف های اقتصادی و اجتماعی که در گذشته در شمال و جنوب تهران ایجاد شده بود را در سطح منطقه کاهش دهد و فاصله محلات برخوردار و کم برخوردار را  به حداقل ممکن برساند؛ تلاشی که البته در شرق تهران نیز سرعت گرفته تا در چشم انداز توسعه پایتخت میان غرب و شرق هم فاصله و شکافی باقی نماند. 

وی افزود: 4 تیر ماه سال 1390 کلنگ احداث بزرگترين باغ پرندگان کشور توسط دکتر قالیباف شهردار تهران در جنگل های لويزان بر زمين زده شد تا بدين طريق آشتی مردم با طبيعت دوچندان شود .

شهردار منطقه 4 گفت: این پروژه تفریحی و گردشگری که در دنیا نیز بی نظیر است، 22 هکتار از فضای 84 هکتاری پارک جنگلي لويزان را به خود اختصاص داده است.

بهاری افزود: اين پروژه در 2 فاز در دستور کار قرار گرفت که فاز نخست آن به عنوان محدوده دشتچر در اردیبهشت ماه سال 1392 توسط شهردار تهران به بهره برداري رسید و فاز دوم و نهایی نیز به عنوان محدوده آبچر از اردیبهشت ماه سال جاری اجرایی شد.

وی با اشاره به ویژگی های فاز نهایی این مجموعه تفریحی و گردشگری گفت: محدوده آبچر که حدود 7 هکتار از محدوده کلی باغ پرندگان را شامل می شود، دارای سازه کابلی پوشاننده و جزء بزرگترین سازه های مسقف بزرگ دنیا است.

شهردار منطقه 4 گفت: در فاز 2 یا محدوده آبچر، 12 ستون از یک طرف مفصل و طرف دیگر گیردار بوده و دارای 68 گره پیرامونی می باشد.

بهاری افزود: ارتفاع سازه های محدوده آبچر 50 متر متغیر و حدود 2500 تن وزن ستون ها و 700 تن وزن توری، کابل و کلمپ است که این پروژه را در بین سه سازه برتر دنیا قرار داده است.

وی خاطر نشان کرد: با توجه به بررسی کمیته انتخاب طرح برتر فولادی سال 1395 کشور در هفتمین کنفرانس ملی و دومین کنفرانس بین المللی سازه و فولاد، فاز 2 باغ پرندگان تهران موفق به کسب عنوان طرح تقدیر شده فولادی در حوزه های خاص در سال 1395 شد.

 




درج يادداشت و نظرات

نام:
  ايميل:
توضيحات: