جستجو

آرشيو

تماس با ما

درباره ما

صفحه نخست

 
تاريخ درج: يکشنبه، 8 اسفند 1395     
برگزاری مراسم «اسوه های شهر » به یاد شهید «احمد سوداگر» و «شهدای مدافع حرم»

به گزارش گروه آموزش و فرهنگ سازی شهرداری نیوز،مراسم پنجمین سالگرد شهید احمد سوداگر با عنوان «اسوه های شهر » ششم اسفندماه در مرکز همایش‌های بین‌المللی برج میلاد تهران و به میزبانی شهرداری منطقه 8 برگزار شد. 

این همایش با نام «اسوه های شهر »، «سوداگران عشق»  و با محوریت بزرگداشت شهدای مدافع حرم در مرکز همایش‌های بین‌المللی برج میلاد تهران؛ با حضور دکترمحسن رضایی دبیر تشخیص مصلحت نظام، امیر پور دستان  جانشین نیروی زمینی ارتش جمهوری اسلامی و جمعی از مقامات کشوری و لشکری،  خانواده معزز شهدای منطقه 8 و خانواده شهدای مدافع حرم استان خوزستان برگزار شد. 

 بهمن نوری شهردار منطقه 8، در این مراسم گفت: شهدای مدافع حرم برای دفاع از انسانیت مرز و ملیت نشناختند و جان خود را مظلومانه برای آرامش بشریت فدا کردند و امروز همه جهان اسلام متوجه شدند که مدیون خون شهدای مدافع حرم هستند. 

وی افزود: آشنایی هرچه بیشتر مردم با شهدای مدافع حرم، توجه به نقش آفرینی شهدای مدافع حرم در استمرار مکتب اهل بیت(ع) و تجلیل از خانواده های شهیدان  که صبورانه در مسیر حق استقامت می کنند، از جمله مهمترین اهداف برگزاری این یادواره بود.

شهردار منطقه 8 گفت: این کنگره مردمی نشانگر تعظیم در مقابل عظمت شهدای مدافع حرم و تلاش برای گسترش فرهنگ ایثار و فداکاری در راه دفاع از مکتب اهل بیت(ع) است.

وی افزود: سردار سوداگر با آخرین تلاش خود اثبات کرد که با توکل و ایمان و اخلاص، می‌توان در عین محدودیت و محرومیت، کارهای بزرگ و ماندگار کرد.

نوری تصریح کرد: شهدای  مدافع حرم  افراد برجسته ای بودند که اگر امروز حضور داشتند نقش بی بدیلی در آبادی سرزمین ایران داشتند.در جنگ تحمیلی با وجود آنکه تمام قدرت ها از دشمن ما حمایت می کردند، دشمن نتواست حتی یک وجب از خاک ایران را تصرف کند.

وی با اشاره به این جمله  که " آن ها که رفتند کار حسینی کرده اند و آن ها که مانده اند باید کار زینبی کنند "، گفت: کار زینبی یعنی تبیین آرمان ها و توسعه فرهنگ جهاد و شهادت و فرهنگ ناب اسلامی که به این امر در مدیریت شهری توجه ویژه ای شده است.

همچنین در این مراسم کتاب از  «پاسداران حرم» به نویسندگی سالمی زاده رونمایی شد.

بنا براین گزارش تقدیر از خانواده معزز شهدای  حرم نیز بخش دیگری از برنامه های این کنگره بود.

لازم به ذکر است؛ شهید سوداگر از اولین روزهای دوران دفاع مقدس در جبهه‌های نبرد حق علیه باطل حضوری فعال داشت. در عملیات والفجر مقدماتی مسئول اطلاعات قرارگاه قدس بود.

در سال ۱۳۶۲ دوره فرماندهی ستاد را در ارتش گذراند و در سال ۱۳۶۳ به مسئولیت اطلاعات قرارگاه کربلا منصوب شد.

در عملیات والفجر ۸ در منطقه فاو یکی از فرماندهان این عملیات بود. در ابتدای سال ۱۳۶۵ با تشکیل قرارگاه قدس به مسئولیت اطلاعات قرارگاه قدس را بر عهده گرفت. بعد از جنگ مسئولیت‌هایی همچون جانشینی فرماندهی لشکر ۷ ولی‌عصر (عج)، فرماندهی لشکر ۸ نجف و لشکرهای ۲۵ کربلای مازندران، ۲۷ حضرت رسول(ص) و مسئولیت اطلاعات نیروی زمینی سپاه را برعهده داشت.

وی در سال 1384 پژوهشگاه علوم و معارف دفاع مقدس را تأسیس کرد و از خدمات ماندگار وی به تصویب رساندن تدریس علوم دفاع مقدس در دانشگاه‌های کشور بود.

سوداگر در سال اول جنگ در خط مقدم منطقه دزفول و شوش بر اثر انفجار مین از ناحیه پا مجروح و قطع عضو شد. همچنین در عملیات والفجر ۸ دچار عارضه شیمیایی شد.

 

رزمنده هشت سال دفاع مقدس و خادم رزمندگان در قرارگاه خاتمالانبیاء و لشکر 27 محمد رسول الله (ص) و رئیس پژوهشگاه علوم و معارف دفاع مقدس، سردار سرتیپ پاسدار حاج احمد سوداگر پس از سال‌ها مجاهدت و مبارزات پس از تحمل شکیبانه جراحات دوران دفاع مقدس در بیست و ششمین سالگرد این عملیات، در روز 21 بهمن 1390 بر اثر جراحات فراوان ناشی از جنگ و عوارض شیمیایی به یاران و همرزمان شهیدش پیوست.




درج يادداشت و نظرات

نام:
  ايميل:
توضيحات: