جستجو

آرشيو

تماس با ما

درباره ما

صفحه نخست

 
تاريخ درج: يکشنبه، 8 اسفند 1395     
مازيار حسيني با تاكيد بر توسعه حمل و نقل پاك مطرح كرد
برنامه ريزي براي احيا خانه هاي دوچرخه در دستور كار معاونت ترافيك

به گزارش گروه حمل و نقل و ترافیک شهری شهرداری نیوز،معاون حمل ونقل ترافيك شهرداري تهران ضمن تاكيد بر نهادينه شدن حمل ونقل پاك اعلام كرد معاونت حمل ونقل ترافيك برنامه ريزي مهمي را براي احيا خانه هاي دوچرخه در آينده نزديك اجرا خواهد كرد تا اين مد حمل و نقل پاك در تهران همانند كشورهاي پيشرفته مورد استفاده قرار بگيرد.

مازيار حسيني با اشاره به گسترش حمل ونقل پاك گفت : مي توان با برنامه ريزي هايي صحيح كاري كرد كه استفاده از مد حمل ونقلي دوچرخه نه تنها به طور صرف هزينه بر نباشد بلکه به نوعي در آمد زايي داشته باشد و هزينه هاي خود را تامين كند. وي با تاكيد بر اينكه مد هاي حمل ونقلي بايد به شکل متوازن در كنار هم قرار بگيرند،گفت:در طرح جديد سعی كرديم بين ايستگاههاي مترو، بي .آر.تي و خانه هاي دوچرخه تعادل و توازن برقرارگردد تا شهروندان بتوانند بخشي از مسير را با مترو و برخي ديگر را با دوچرخه طي كنند زيرا دوچرخه در همه حاي دنيا به استثنا شهرهاي كوچك مد حمل ونقلي مكمل به شمار مي آيد.

حسيني با تاكيد بر اینكه استفاده از دوچرخه در همه جاي تهران يكسان نيست گفت: بسياري از مناطق تهران نظير منطقه ٧،٨ ،١١،١٢ و٢٢ شرايط استفاده از دوچرخه را داراست .البته در برخي مناطق تهران به دليل نوع شيب خيابان استفاده از دوچرخه اندكي سخت تر است كه اتفاقا دوچرخه برقي در آنجا كاربرد بيشتري دارد.

وي با تاكيد بر اينكه گسترش سيستم حمل ونقل پاك منوط به همكاري دولت با شهرداري تهران است ، گفت:مسلما در ابتدا در موضوع جايگزيني سيستم فرسوده منطق اقتصادي حاكم نخواهد بود اما دولت بايد كمك كند هزينه استفاده از حمل و نقل پاك و توان اقتصادي مردم به نقطه تعادل برسد.

مازيار حسيني افزود:بايد تلاش كنيم با اسقاط هريك از موتورسيكلت هاي فرسوده وكاربراتوري ،موتورهاي برقي كه بخشي عمده اي از حمل ونقل پاك هستند به ناوگان حمل ونقل پاك اضافه شود. وي با تاكيد بر اينكه اين كار به تنهايي از عهده شهرداري تهران خارج است ،گفت:مسلما در اين پروسه نهادهايي مانند سازمان استاندارد،وزارت صنايع و سيستم بانكي نقش مهمي دارند .

وی با اشاره به اينكه رايزني هاي معاونت حمل ونقل ترافيك با دولت براي گسترش تسهيلات جايگزيني سيستم وحمل ونقل پاك ادامه دارد،گفت :مسلما تنها با تكيه بر تسهيلات مالي شهرداري نمي توان به سرعت به اين مهم دست يافت و ارائه تسهيلات دولتي نقش پررنگي در توسعه حمل ونقل پاك دارد.

حسيني با تاكيد بر اينكه حمل ونقل پاك نياز به فرهنگ سازي دارد،گفت:در ابتدا بايد تلاش كنيم تا تمايل افسار گسيخته شهروندان به خودروها كنترل شود .در حقيقت بايد تلاش كنيم تا اهالي شهر به نوعي با طبيعت آشتي كنند و حركت به سمت استفاده از دوچرخه و پياده روي را جدي گرفته و كمتر از اتومبيل استفاده كنند.

 




درج يادداشت و نظرات

نام:
  ايميل:
توضيحات: