جستجو

آرشيو

تماس با ما

درباره ما

صفحه نخست

 
تاريخ درج: شنبه، 7 اسفند 1395     
اجرای عملیات نقاشی دیواری ساختمان های مسکونی در منطقه 21

به گزارش اخبار مناطق 22گانه شهرداری نیوز:شهردار منطقه21 از انجام عملیات نقاشی دیواری ساختمان های مسکونی واقع در ضلع کندروی جنوب به شمال بزرگراه آزادگان قبل از ورودی بزرگراه لشگری خبر داد.

 

دکترجمال بافرانی شهردار این منطقه ضمن اعلام خبر فوق گفت: اداره زیباسازی معاونت خدمات شهری و محیط زیست منطقه 21 در راستای حفظ آراستگی مناظر شهری و ایجاد آرامش بصری شهروندان علی الخصوص جمعیت شناور این منطقه اقدام به نقاشی دیواری ساختمان های مسکونی واقع در ضلع کندروی جنوببه شمال اتوبان آزادگان قبل از ورودی بزرگراه لشگری کرده است.

 

شهردار منطقه 21 در خصوص اهمیت نگهداشت شهر و زیباسازی جلوه ها و مناظر شهری گفت: در میان ازدحام و شلوغی ناشی از سرو صدای اتومبیل و وجود ترافیک در معابر شهری، حفظ آرامش بصری شهروندان از جمله فعالیت هایی است که از سوی مدیریت شهری می تواند در ایجاد آرامش روحی شهروندان تاثیر بسزایی داشته باشد.

 بافرانی در ادامه با اشاره به اهمیت نقش هنر در تلطیف مناظر شهری افزود: هنر می تواند به عنوان عنصری کلیدی در ایجاد آرامش بصری در شهرها قلمداد شود از این رو مدیریت شهری بر آنست تا با بکارگیری انواع هنرهای تجسمی، اجرایی و محیطی را در فضاهای بیرونی به خدمت گرفته و تولیدات فرهنگی و اجتماعی خود را در بستر شهر به اجرا در آورده که این امر علاوه بر زیباسازی محیط شهری، ارتقا دانش هنری و بصری را در شهروندان بوجود می آورد.

وی از نقاشی های دیواری به عنوان رسانه نام برد و تاکید کرد: نقاشی دیواری های سطح شهر، خود به عنوان رسانه می توانند نوعی هنر عمومی و تاثیر گذار باشند که با شهروندان و محیط پیرامون خود تعاملی دوسویه برقرار کرده اند.

این مقام مسئول در پایان از اصول مهم نقاشی دیواری، بررسی دقیق دیوار و ضرورت خلق اثر بر روی آن دانست و افزود: رابطه موضوع با دیوار، محیط و فرهنگ مخاطب از الزامات اساسی کار و هنر نقاشی دیواری شهری است و به همین علت اداره زیباسازی معاونت خدمات شهری و محیط زیست منطقه 21 با همکاری سازمان زیباسازی شهرداری تهران اقدام به ایجاد نقاشی دیواری به مساحت 800 مترمربع متناسب با وضعیت دیوار ساختمان های مسکونی واقع در کندروی جنوب به شمال بزرگراه آزادگان قبل از ورودی بزرگراه لشگری کرد.

لازم به ذکر است؛ این نقاشی های دیواری قابل رویت برای رانندگان و سرنشینان اتومبیل می باشد و با توجه به نوع قرار گیری سرنشینان اتومبیل و وضعیت در حرکت بودن آنها با سرعت از یک طرف و محل تلاقی دو بزرگراه از طرف دیگر که اجازه خوانش اثر را به مخاطب نمی دهد و خطرساز نیز است طرح به شکل همگن سازی ظاهری با نمای کل ساختمان و بدون نوشتار است.

 




درج يادداشت و نظرات

نام:
  ايميل:
توضيحات: