جستجو

آرشيو

تماس با ما

درباره ما

صفحه نخست

 
تاريخ درج: چهارشنبه، 4 اسفند 1395     
در حاشیه برگزاری دومین همایش ملی آتش نشانی و ایمنی شهری مطرح شد
آتش نشانی ضابط پلمپ اماکن نیست

به گزارش گروه آموزش و فرهنگ سازی شهرداری نیوز:مدیرعامل سازمان آتش نشانی و خدمات ایمنی شهرداری تهران در حاشیه دومین همایش ملی آتش نشانی و ایمنی شهری که صبح امروز برگزار شد، تاکید کرد: آتش نشانی ضابط پلمپ اماکن نیست.

 

سعید شریف زاده در نشست خبری در خصوص برپایی دومین همایش ملی آتش نشانی و ایمنی شهری که طی امروز و فردا-4 و 5 اسفند ماه95- برگزار می شود، تصریح کرد: این همایش فرصتی است که مدیران اتش نشانی سراسر کشور در کنار یکدیگر و در جهت انتقال تجربیات واندوخته های حاصل از ماموریت های مختلف خود و همچنین برنامه های پیش بینی شده آینده به بحث و تبادل نظر بپردازند .

مدیرعامل سازمان آتش نشانی و خدمات ایمنی شهرداری تهران با اشاره به حضور اساتید دانشگاهی داخل و خارج از کشور در این همایش بیان کرد: پیش بینی می شود در کارگاه های آموزشی این همایش بتوانیم درجهت افزایش دانش آتش نشانان قدم برداریم . مدیریت یکپارچه ایمنی شهری در کشور وجود ندارد و همین بخش بخش شدن موضوع توسط سازمان ها و انداختن مسئولیت ها بر گردن دیگری کارها را دشوارتر می کند.

 

وی با اشاره به شعار " عزم ملی برای زندگی ایمن" که برای این همایش در نظرگرفته شده است، اضافه کرد: کاری انجام نمی شود مگر با اراده خود مردم و اینکه محل زندگی و کار آنها به طور کامل ایمن نشود، نتیجه ای حاصل نخواهد شد. ایمنی شهری از یک سو مربوط به خود شهروندان می شود و آتش نشانی ضابط پلمپ اماکن تجاری نیست که به طور قطع با رعایت ایمنی و همراهی مردم شاهد اتفاقات ناگوار نخواهیم بود .

شریف زاده با اشاره به حضور 12 نفر از اساتید کشورهای خارجی و 15 نفر از استاتید داخل کشور دراین همایش اذعان کرد: این افراد در روزهای برپایی این همایش به ایراد سخنرانی های تخصصی در باره ایمنی شهری می پردازند. به طوری که شاهد حضور اساتید کشورهای استرالیا ، فنلاند ، اتریش ، بلژیک ، فرانسه ، امارات ، اسپانیا ، سوییس و هلند هستیم .

به گفته مدیرعامل سازمان آتش نشانی و خدمات ایمنی شهرداری تهران در حاشیه این همایش نمایشگاه تخصصی در خصوص اقلام تخصصی ایمنی که به کشور وارد می شود و همچنین تولید کنندگان محصولات ایمنی برپا می شود

قدیری: ریسک مخاطرات زندگی در 30سال اخیر 3برابر افزایش یافته است 

معاون عملیات سازمان آتش نشانی و خدمات ایمنی شهرداری تهران درخصوص این همایش با بیان اینکه با توسعه صنعت و ورود تکنولوژی های جدید ریسک خطر زندگی افزایش پیدا کرده است، گفت : امروزه چوب و پارچه و تکنولوژی های جدید در خانه های شهروندان به مواد صنعتی تبدیل شده اند. چرا که خطر در سی سال اخیر سه برابر افزایش یافته است . به طوری که میزان تولید گازهای سمی در منازل و در نهایت استنشاق این گازهای سمی منجر به مرگ فرد بعد از 5 ثانیه می شود .

وی با اشاره به حوادث سعادت آباد و پونک طی چند روز گذشته اظهارکرد: این حوادث در زیرزمین این ساختمان ها صورت گرفت اما ساکنین به دلیل استنشاق این گازها از زیرزمین جان خود را از دست دادند.

قدیری با بیان اینکه مهندسی حریق و ایمنی از پیچیده ترین رشته های دنیاست، تصریح کرد: چرا که این رشته تلفیقی از رشته های مهندسی معماری، عمران، شیمی و حتی موضوعات اجتماعی است. حوزه ایمنی یک تیغ چند لبه است و متاسفانه هر کسی به خود اجازه می دهد که به این رشته ورود پیداکند. پس لازم است در این حوزه به صورت تخصصی تری عمل کنیم .

معاون عملیات سازمان آتش نشانی و خدمات ایمنی شهرداری تهران با اشاره به برگزاری این همایش با رویکرد ایمنی وآموزش های شهروندان گفت: در منازل، معابر، خودروها، تونل ها ، پیاده رو ها و رودخانه ها ، بوستان ها باید ایمنی رعایت شود. چرا که طی سالهای گذشته کشته های حریق دو درصد از کشته های حوادث شهری را شامل شده اند.

 

وی با اشاره به 4 محور برگزاری این همایش اشاره کرد: مهندسی حریق و ایمنی شهری، مدیریت یکپارچه ایمنی شهری، فناوری ها و استفاده از تکنولوژی های نوین برای ایمن سازی و همچنین جنبه های ایمنی و زیست محیطی از موضوعاتی است که یک ساختمان قبل از اینکه مجوز ایمنی بگیرد باید رعایت کرده باشد..

 




درج يادداشت و نظرات

نام:
  ايميل:
توضيحات: