جستجو

آرشيو

تماس با ما

درباره ما

صفحه نخست

 
تاريخ درج: چهارشنبه، 4 اسفند 1395     
گودرزی تاکید کرد
جریمه 9درصدی در صورت عدم پرداخت بموقع عوارض و تخفیف 10درصدی در صورت خوش حسابی

به گزارش گروه آموزش و فرهنگ سازی شهرداری نیوز:معاون مالی و اقتصاد شهری شهرداری تهران با اشاره به توزیع قبوض عوارض شهری در پایتخت اعلام کرد:در راستای حرکت به سمت شهر الکترونیک استقبال شهروندان  از پرداخت الکترونیکی عوارض قابل تامل است..

 

قدرت‌ گودرزي با بيان اين مطلب و با تاکید بر اینکه عوارض شهری نظیر نوسازی، کسب و پیشه، بهای خدمات مدیریت پسماند و تابلوهای صنفی نقش مؤثري در تأمين درآمدهاي پايدار شهري دارد، افزود: خوشبختانه با برنامه ریزی بسیار مناسب شهرداری تهران سهم درآمدهاي پايدار ما از 12درصد در سال 1384  به حدود  40درصد رسيده است.

وی با تاکید بر اینکه شاهد همراهی شهروندان تهرانی با مدیریت شهری در تحقق درآمدهای پایدار با پرداخت به موقع عوارض شهری هستیم، تصریح کرد: دراین شرایط نهادهای مختلف سعي مي‌كنند از معافيت استفاده كرده و عوارض را پرداخت نکنند؛ البته اين قانون است و ما مجاز به بخشش نيستيم.

گودرزي  با بیان اینکه از ابزار تشويقي برای توجه شهروندان به ضرورت پرداخت به موقع عوارض شهری استفاده کرده ایم، عنوان کرد: به همين دليل طی  9 سال گذشته همه ساله جشن خوش حسابي برگزار کرده ایم  و هدفمان هم ترغيب، تشويق و قدرداني از كساني است كه به موقع عوارض خود را پرداخت مي‌كنند.

معاون مالی و اقتصاد شهری شهرداری تهران با اشاره به اینکه مطالبات مدیریت شهری از شهروندان از  سال 1350 تا‌كنون به بیش از 1400ميليارد تومان رسيده است، ادامه داد: اما ما تنها سعي كرده ايم با درنظر گرفتن يكسري تمهيدات شهروندان  را تشويق كنيم كه عوارض خود را به موقع پرداخت كنند.

وی افزود: درحال حاضر شهروندانی كه عوارض خود را به موقع پرداخت كنند مشمول 10درصد تخفيف مي‌شوند و به‌عنوان مودي خوش‌حساب در قرعه‌كشي شركت داده مي‌شوند و درصورتي كه برنده شوند جوايزنفيس دريافت خواهند كرد.

 

گودرزی در پایان  با اشاره به اینکه درهمه كشورهاي دنيا  تأمين بخشی از درآمد شهرداري‌ها از محل عوارض و به پشتوانه شهروندان است، تاکید کرد: اگر شهروندان تهرانی  عوارض خود را به موقع  پرداخت نكند، مشمول 9درصد جريمه در فيش‌هاي بعدي خواهند شد




درج يادداشت و نظرات

نام:
  ايميل:
توضيحات: