جستجو

آرشيو

تماس با ما

درباره ما

صفحه نخست

 
تاريخ درج: دوشنبه، 2 اسفند 1395     
معاون شهردار تهران
بودجه سال 96 شهرداری در بخش هزینه ای تنها 8 درصد رشد واقعی داشته است

به گزارش عمران شهری شهرداری نیوز:معاون برنامه ريزي، توسعه شهري و امور شوراي شهرداري تهران با تاكيد بر اينكه تا پايان سال اعتبارات باقي مانده بودجه سال٩٥ محقق ميشود، اظهار كرد: در حال حاضر دو هزار ميليارد تومان سند مالی در راه است و بزودی در سیستم مالی شهرداری تهران ثبت می شود و این بدين معنا است که هزينه صورت پذیرفته و عملکرد افزایش خواهد داشت.

 

 ناصر اماني اظهار كرد: کمتر از يكماه تا پايان سال زمان باقي است و برخي پروژه ها در حال انجام است و سند هاي مالی آن صادر گردیده و طبيعتا تامين اعتبار صورت پذیرفته و مراحل پرداخت می بایستی در سيستم مالي شهرداري تهران اجرا شود تا تخصيص به ١٠٠درصد برسد.

وی در خصوص افزایش هزینه های شهرداری در سال 96 گفت: افزایش هزینه ها با توجه به تورم و افزایش الزامی برخی از هزینه ها چون حقوق و دستمزد که از طریق دولت ابلاغ و الزام می گردد، امری بدیهی است ولی مهم آن است که شهرداری تهران در سال٩٦، تنها هشت درصد به بخش هزينه اي خود اضافه نموده  است و بر اساس لايحه بودجه این رقم معادل ٤٠٠ ميليارد تومان می باشد که در مقایسه با دولت که در لایحه بودجه تقدیمی خود به مجلس شورای اسلامی رشدی بیش از ده درصد را در نظر گرفته است، رشد قابل قبولی است.

معاون برنامه ريزي ،توسعه شهري و امور شوراي شهرداري تهران همچنين در توضيح وضعيت بودجه هزينه اي شهرداري تهران گفت: رقم ٢٢ درصد افزایش نسبت به عدد هزينه اي بودجه سال قبل بدان معنا است كه بخشی از رديف هاي عمراني و سرمايه اي به هزينه اي منتقل شده است تا شفافیت بیشتری ایجاد شود. وي افزود: بر اين اساس ٨٠٠ ميليارد تومان انتقال بخش سرمايه اي به بخش جاري بوده است که 300 میلیارد تومان یارانه بخش اتوبوسرانی بر مبنای مسافت طی شده  348 میلیارد تومان ساماندهی منابع انسانی و کسورات بخش خدمات شهری در سال 95 از جمله اهم این موارد می باشد.

ناصر امانی در جمع بندی تصویب بودجه شهرداری تهران در شورای اسلامی شهر گفت: خوشبختانه هم شهرداری تهران به موقع لایحه بودجه سال 96 را تقدیم کرد و هم شورای اسلامی شهر در موعد مقرر بررسی و تصویب آن را به انجام رساند و جهت تائید نهایی به فرمانداری تهران ارسال نمود.

معاون شهردار تهران گفت: از 17900 میلیارد تومان بودجه مصوب شهرداری تهران 65 درصد نقد و 35 درصد غیر نقد است که سهم هزینه ای 39 درصد و عمرانی و سرمایه ای 61 درصد می باشد که 21 درصد بالاتر از حداقل قانون شهرداری های کشور است.

وی سهم هر یک از حوزه های خدماتی شهرداری از بودجه را بدین شرح اعلام کرد: حوزه اجتماعی و فرهنگی 8 درصد، حوزه حمل و نقل و ترافیک 34 درصد (بدون تبصره ها)، خدمات شهری 15 درصد، ایمنی و مدیریت بحران 4 درصد، شهرسازی و معماری 2 درصد، توسعه مدیریت و هوشمند سازی شهر 20 درصد و بازپرداخت وام ها و دیون 17 درصد می باشد.

معاون برنامه ریزی، توسعه شهری و امور شورای شهرداری تهران گفت: بخش ایمنی و مدیریت بحران نسبت به سال 95 با 9 درصد افزایش و نسبت به برنامه پنجساله شهرداری تهران  یک درصد افزایش یافته است.

وی در خصوص تبصره های بودجه گفت: تعداد 41 تبصره به تصویب رسید که در اکثر تبصره ها سقف مصوب به نسبت عملکرد سال 95 واقعی تر شده ولی از نظر عددی به نسبت سال 95 کاهش پیدا کرده است.

معاون شهردار تهران در پایان مهم ترین تبصره های بودجه سال 96 را تبصره 17 در خصوص سرمایه گذاری و مشارکت با بخش خصوصی، تبصره 23 در خصوص پروژه های کلان و فرامنطقه ای شهرداری بویژه خطوط مترو - بزرگراههای شهیدان رستگار- شوشتری و بزرگراه یادگار امام - ساماندهی رود دره فرحزاد – ساماندهی ده ونک- متروی فاطمی، تجریش، نیاوران و  تبصره 27 در خصوص استفاده از روش ساخت، بهره برداری و انتقال (BOT) در تامین منابع مالی بعضی از پروژه های بزرگ مثل پارکینگ طبقاتی و مسجد برج میلاد اعلام کرد.

 




درج يادداشت و نظرات

نام:
  ايميل:
توضيحات: