جستجو

آرشيو

تماس با ما

درباره ما

صفحه نخست

 
تاريخ درج: يکشنبه، 1 اسفند 1395     
شهردار منطقه 12 تهران خبرداد
احیاء بازارچه نائب السطنه در محله تاریخی سیروس

به گزارش گروه اخبار مناطق 22گانه شهرداری نیوز:شهردار منطقه 12 تهران از احیاء بازارچه تاریخی نائب السلطنه در محله قدیمی سیروس خبر داد. عابد ملکی با بیان این مطلب افزود:  جداره سازی و کف سازی بازار نائب السلطنه در محله سیروس از ابتدای بهمن ماه شروع شده است.

 

 وی ادامه داد: بازارچه نائب السلطنه از جمله بازارچه های مسقف شهر تهران است که در محور محله سیروس قرار گرفته و طبق مطالعاتی که انجام شده برای احیاء دوباره آن نیاز به جداره سازی و کف سازی دارد.

شهردار منطقه 12 تهران با بیان اینکه کل محور بازارچه نائب السلطنه سنگ فرش خواهد شد ؛ گفت:  تجربه احیا و مرمت بازارچه عودلاجان با همکاری سازمان میراث فرهنگی و گردشگری باعث شد تا در ابتدا با بررسی شرایط تاریخی و موقعیت بازارچه نائب السلطنه با هماهنگی سازمان میراث فرهنگی استان تهران ، اقدام به جداره سازی و کف سازی این بازارچه قدیمی کنیم.

به گفته ملکی؛ همزمان با احیاء بازارچه نائب السلطنه در نظر داریم تا با مشارکت کسبه ، رونق اقتصادی به این بازار  بازگردد.

وی در ادامه با اشاره به عملیات جداره سازی امامزاده یحیی بیان کرد: جداره سازی و کف سازی گذر جاویدی یا همان گذر میرزا محمود وزیر واقع در امامزاده یحیی نیز از جمله پروژه های عمرانی منطقه بوده که در ابتدای ماه جاری عملیات عمرانی آن شروع شده است.

شهردار منطقه 12 با اشاره به ساماندهی گذرحاجی ها در بازارچه عودلاجان تاکید کرد: این پروژه هم اکنون پیشرفت 50 درصدی داشته و جداره سازی این مسیر با نصب اسکلت ها در حال انجام است.

 وی با بیان اینکه گذرحاجی ها در ارتباط بازار تهران و عودلاجان نقش مهمی دارد ، گفت: این گذر بازار مروی را به عودلاجان متصل می کند.

به گفته عابد ملکی؛ این پروژه تا نیمه دوم سال آینده به اتمام می رسد.

شهردار منطقه 12 همچنین به اجرای پروژه جداره سازی ضلع شرقی خیابان  شهید مصطفی خمینی اشاره کرد و گفت: جداره سازی ضلع غربی این خیابان چندی پیش به اتمام رسید و قرار است ضلع شرق آن از سه راه سرچشمه به سمت خیابان مولوی ، انجام شود.

ملکی همچنین از اجرای پروژه جداره سازی و کف سازی خیابان 15 خرداد حدفاصل خیابان ناصرخسرو تا سیروس خبر داد.

 

 




درج يادداشت و نظرات

نام:
  ايميل:
توضيحات: