جستجو

آرشيو

تماس با ما

درباره ما

صفحه نخست

 
تاريخ درج: سه شنبه، 26 بهمن 1395     
عبدالهی در دویست و نوزدهمین نشست شورای معاونین
یازدهمین دوره اعزام کاروان راهیان نور و طرح استقبال از بهار در دستورکار قرار دارد

به گزارش آموزش وفرهنگ سازی شهرداری نیوز:معاون امور اجتماعی و فرهنگی شهرداری تهران در دویست و نوزدهمین جلسه شوراي معاونين امور اجتماعي و فرهنگي مناطق 22گانه شهرداري تهران تاکید کرد: یازدهمین دوره اعزام کاروان راهیان نور به مناطق جنگی جنوب کشور و آماده سازی طرح استقبال از بهار سال 96 در حوزه های مختلف در دستورکار قرار گرفته است.

دویست و نوزدهمین جلسه شوراي معاونين امور اجتماعي و فرهنگي مناطق 22گانه شهرداري تهران به ریاست «مجتبی عبداللهی» معاون اجتماعی و فرهنگی شهرداری تهران و با حضور قائم مقام معاونت اجتماعی و فرهنگی و مدیران کل ادارات ستادی، معاونین امور اجتماعی و فرهنگی مناطق 22گانه تهران، مدیران عامل و روسای سازمان ها و شركت‌هاي تابعه شهرداري تهران و همچنین مهمانان ویژه‌ای همچون سردار خضرایی مدیرعامل موزه دفاع مقدس، اسفندیار آزاده عروه مدیرکل امور ایثارگران شهرداری تهران و همچنین مدیران امور ایثارگران مناطق 22گانه شهر تهران در سالن اشراق برگزار شد.

مجتبی عبداللهی معاون امور اجتماعی و فرهنگی شهرداری تهران ضمن تسلیت ایام فاطمیه و تقدیر از تلاش های شهرداران و معاونین اجتماعی مناطق و بویژه مدیران محلات در اجرای برنامه های 22بهمن، در خصوص اعزام کاروان راهیان نور به مناطق جنگی جنوب کشور اظهار داشت: این کاروان ها در راستاي زنده نگهداشتن ياد و خاطره دلاورمردان 8 سال جنگ تحميلي ، حفظ ارزشهاي دوران دفاع مقدس و ترويج فرهنگ ايثار و تقويت باورهاي ديني و انقلابي نسل جوان اعزام می شوند.

وی تاکید کرد: امسال حضور افراد جدید و بویژه جوانان در کاروان های راهیان نور شهرداری تهران  مدنظر قرار گرفته تا نسل سوم و چهارم انقلاب که فضای دوران دفاع مقدس را تجربه نکرده اند از نزدیک با فضا، ادبیات و فرهنگ دفاع مقدس آشنا شوند.

معاون اجتماعی و فرهنگی شهردار تهران افزود: امسال در کاروان های راهیان نور، نخبگان و افراد اثرگذار محلی، روحانیون، هنرمندان، اساتید و معلمین و افرادی که می توانند پس از بازگشت، فضا  وگفتمان و فرهنگ دوران دفاع مقدس را برای گروه ها و اقشار مختلف به بهترین شکل روایتگری کنند؛ اعزام می شوند.

وی تصریح کرد: امسال باید مدیران فرهنگی و مدیران ایثارگران مناطق 22گانه شهرداری نیز همراه با کاروان راهیان نور اعزام شوند و طی این مراسم که سه شب و 4روز به طول می انجامد همکاری و هماهنگی یکدیگر جهت نظارت، اجرای برنامه های فرهنگی و رسیدگی به کاروان ها تلاش کنند.

عبدالهی در بخش دیگر سخنان خود با اشاره به آماده سازی طرح استقبال از بهار گفت: برنامه های استقبال از بهار سال 96 به صورت کلان در سراسر پایتخت در محورهای فراغتی، تفریحی، اجتماعی و فرهنگی اجرا می شود.

وی تاکید کرد: برنامه های استقبال از بهار سال جدید با محوریت برنامه های گردشگری (تهران گردی) و ورزشی در راستای خدمت رسانی به شهروندان و هم وطنان سایر شهرستان ها  مدنظر قرار گرفته است.

معاون اجتماعی و فرهنگی شهردار تهران خاطرنشان ساخت: حوزه های سلامت، فرهنگی، ورزشی، بانوان و ... برای اجرای برنامه های مختلف و همچنین دیدار با اقشار مختلف جامعه اعم از خانواده معظم شهدا و ایثارگران، معلولین، سالمندان و... باید طرح های خود را ارائه دهند.

به گفته عبدالهی، برنامه های استقبال از بهار با همکاری سراهای محلات و با بهره گیری از توانمندی نخبگان محلی در مقیاس محله ای، منطقه ای و فرا منطقه ای تعریف می شود که تدوین این طرح با مشورت معاونین اجتماعی مناطق صورت می گیرد.

 

اعزام بیش از 123هزار شهروند تهرانی به مناطق عملیاتی غرب و جنوب کشور از سال 91 تاکنون

در ادامه سردار خضرایی مدیرعامل موزه دفاع مقدس و ترویج فرهنگ مقاومت در خصوص هماهنگی و برنامه ریزی در خصوص اعزام کاروان های راهیان نور توضیحاتی ارائه داد و اظهار داشت: ما طی 10 مرحله از بهمن سال 91 تا شهریور سال 95 نسبت به اعزام مردم جهت آشنایی و زیارت یادمان های دفاع مقدس و بهره جویی از روایت حماسه های آن تاریخ نورانی اقدام کردیم و امسال یازدهمین دوره اعزام کاروان های راهیان نور در دستورکار قرار دارد که دستورالعمل آن از سوی شهردار محترم تهران ابلاغ شده است.

وی اعلام کرد: تاکنون  123 هزار و 161 نفر در قالب 343 کاروان راهیان نور از مناطق جنگی جنوب و غرب کشور دیدن کرده اند.

به تشریح اقدامات قبل، حین و پس از اعزام کاروان های راهیان نور پرداخت و افزود: زائرین سرزمین نور از مناطق جنگی دهلاویه، هویزه، طلائیه ، شلمچه ، اروندکنار و فتح المبین و یادمان های عملیات ها و شهدای هشت سال دفاع مقدس در جنوب کشور بازدید می کنند.

در ادامه اسفندیار آزاده عروه مدیرکل امور ایثارگران شهرداری تهران نیز برای همکاری در اعزام کاروان های راهیان نور به منظور تقویت ارزش های انقلاب اسلامی و الگوسازی از شهدا و انتقال گفتمان و روح دفاع مقدس به افراد جامعه بویژه نسل جوان اعلام آمادگی کرد..

 




درج يادداشت و نظرات

نام:
  ايميل:
توضيحات: