جستجو

آرشيو

تماس با ما

درباره ما

صفحه نخست

 
تاريخ درج: چهارشنبه، 20 بهمن 1395     
آغاز پنجمین جشنواره مشکات درمحلات 20 گانه منطقه 4

به گزارش اخبار مناطق 22 گانه شهرداری نیوز، شهردار منطقه 4 گفت: پنجمین دوره از جشنواره مشکات در حوزه های اخلاق شهروندی، آسمان آبی و زمین پاک در محلات 20 گانه منطقه4  آغاز شد.

سید امیر عباس بهاری در خصوص برگزاری جشنواره مشکات چنین افزود:  مشکات، جشنواره مهارت های شهروندی کانون های آموزشی شهر تهران با موضوع ترویج الگوسازی و شناخت افرادی خاص و توانمند در حوزه های اخلاق شهروندی، آسمان آبی و زمین پاک است.

وی با بیان اینکه در حوزه اخلاق شهروندی، موضوع هایی همچون آپارتمان نشینی، احترام متقابل به ساکنان و همسایگان و انضباط مورد توجه قرار می گیرد، اظهار کرد: طرح مشکات  در حوزه آسمان آبی؛ نقش شهروندان در پاکی هوا، مسائل حمل و نقل و ترافیک مدنظر قرار گرفته است.

بهاری  با اشاره به جایگاه ویژه آموزش های شهروندی در فعالیت ها و برنامه های شهرداری گفت: این نهاد همواره تلاش دارد با همکاری شهروندان اهداف خود را پیش ببرد.

وی با بیان اینکه سال گذشته بیش از 1117 اثر در منطقه4جمع آوری شد افزود: با مشارکت شهروندان و جمع آوری این آثار در 16 محور، منطقه 4 توانست رتبه برتر را درجلب مشارکت های مردمی کسب نماید.

بهاری  با بیان اهمیت آموزش گفت: حل معضلات شهری با آموزش های شهروندی امکان پذیر است و آموزش شهروندی، اولویت مرتبط با ماموریت های مدیریت شهری است.

وی  جشنواره مشکات را راهی برای حل معضلات اجتماعی دانست و گفت: تقویت ارزش ها و هنجارهای لازم، تقویت فرهنگ مشارکت پذیری و مسئولیت پذیری و توانمندسازی شهروندان در جهت ظرفیت سازی اجتماعی از مهمترین اقدامات برای گره گشایی مشکلات پیش روی شهر تهران محسوب می شود.

مجموعه جشنواره مشکات، فرایندی مردمی با رویکرد آموزشی است که مبنای حرکت و سازوکار خود را بر مشارکت مردمی؛ در یادگیری اصول و حقوق شهروندی و غنی سازی ذهنی و رفتاری شهروندان و کارگزاران امور شهری قرار داده است.

شهردار منطقه 4 خاطر نشان کرد: این جشنواره بر مبنای اصول آموزش و یادگیری و اصول و مفاهیم آموزش‌های شهروندی (مبانی توسعه فرهنگی اجتماعی شهر تهران) طراحی و مهلت ارسال آثار تا پایان بهمن ماه سال جاری می باشد.

 

 




درج يادداشت و نظرات

نام:
  ايميل:
توضيحات: