جستجو

آرشيو

تماس با ما

درباره ما

صفحه نخست

 
تاريخ درج: دوشنبه، 18 بهمن 1395     
ارزان ترین راه برای مسافرت + تصاویر

 باشگاه خبرنگاران جوان، فعالیت های گوناگونی در این زمینه شکل گرفت که هر یک نیاز گروهی از مردم را رفع می کردند و در این میان سفر از طرفداران زیادی برخوردار شد. در طول زمان شکل های متنوعی از آن پدید آمد و مقاصد آن قدر زیاد شدند که هر شخص می توانست با توجه به شرایط خود یکی را به راحتی انتخاب کند، کوله بارش را ببندد و راهی سفر شود.

برخی تلاش کردند تا این فعالیت را از چهارچوب های معمول خود خارج کنند تا شکل تازه ای به آن بدهند و پاسخگوی نیاز گروه های خاصی باشند. این اشکال تازه هزینه های کمتری برای مسافران داشتند و آسیب کمتری را متوجه محیط زیست می کردند.

یکی از این اشکال تازه با عنوان کوله گردی ( BackPacking | بک پگینگ ) شناخته می شود که امروزه طرفداران بسیاری را در سراسر جهان پیدا کرده است. کوله گردی همانند بسیاری از انواع سفر، شرایط و ویژگی های خاص خودش را دارد و می تواند تجربه ی متفاوتی از سفر را برایتان رقم بزند.

شاید شما هم دلتان بخواهد با این نوع سفر بیشتر آشنا شوید و اصول آن را بشناسید.
 

این ارزان ترین راهی است که می توانید به مسافرت بروید+ تصاویر


با صرف هیچ هزینه یا هزینه ای ناچیز هم می توان اصل سفر را عملی کرد.

وقتی می گویند سفر، فوری یاد فلان خط هوایی یا ایرلاین در ذهن ما زنده می شود و یاد فلان هتلِ چند ستاره می افتیم و این که در چه رستوران ویژه ای و با چه ترتیبی چه خوراک خاصی را میل کنیم و شروع به برآورد این هزینه ها می کنیم و بعد از یک حساب سرانگشتی برای همیشه از آنچه در ذهن داشتیم انصراف می دهیم و سرانجام هم می بینیم سال ها از عمر گهربار ما سپری شده است و هیچ جا نرفته ایم.

آن قدر غبار رویاپردازی ها در خصوص این فرعیات نگاه ما را مکدر می کند که توان دید واقعیت را از کف می دهیم.

کوله گردی

اما برای درمان این فوبیا در اینجا نوعی از سفر به شما معرفی می شود که در کشور ما نوپاست، ولی در کشورهای اروپایی شایع است و عده زیادی به انجام آن مبادرت می کنند. این سفر عبارت است از «کوله گردی» (backpacking). کوله گردی نوعی سفر است که با یک کوله پشتی آغاز می شود.

این ارزان ترین راهی است که می توانید به مسافرت بروید+ تصاویر


کوله گردان موفق شده اند فرعیات و تعریف های کلیشه ای از سفر را در ذهن بخشکانند و به خود سفر و دیدن نادیده ها کفایت کنند.

این ارزان ترین راهی است که می توانید به مسافرت بروید+ تصاویر


 آنان هر وسیله ای را که لازم دارند آن هم به طور مختصر در کوله پشتی خود جای می دهند؛ از قبیل پوشاک، وسایل خواب مثل پتو و بالش (آن هم از نوع کم حجم و قابل حمل) و ظروف پختن و گرم کردن غذا و ... و گاهی یک «چادر».

این ارزان ترین راهی است که می توانید به مسافرت بروید+ تصاویر


در این صورت است که اندیشیدن به هتل های لوکس در ذهن آن ها کمرنگ می شود. حتی در فصل سرما نیز که ممکن است نشود در محیط سرباز اقامت کرد، در مهمانسرا یا اتاق یا مسافرخانه ای ارزان اتراق می کنند.

این ارزان ترین راهی است که می توانید به مسافرت بروید+ تصاویر


برای اجتناب از خرید مواد غذایی گران ممکن است آن ها مواد خوراکی با ماندگاری بالا مثل خرما، کشمش، میوه های خشک شده و مواد خوراکی کنسرو شده با خود همراه داشته باشند و با این کار از خرید برخی مواد خوراکی غیرضروری خودداری کنند.اینجاست که هزینه خوراک نیز مثل هزینه محل اقامت محو می شود. ما نیز می توانیم این گونه سفر کنیم.




درج يادداشت و نظرات

نام:
  ايميل:
توضيحات: