جستجو

آرشيو

تماس با ما

درباره ما

صفحه نخست

 
تاريخ درج: يکشنبه، 17 بهمن 1395     
افتتاح پلازای شهری میدان ولی عصر(عج) در اسفندماه

به گزارش شهرداری نیوز، شهردار تهران گفت: ما طرح خود برای آلودگی هوا  به دوستان در دولت ارایه دادیم، دوستان ما این طرح را پذیرفتند و در بحث های کارشناسی هم قبول کردند که اثرگذار خواهد بود اما دولت مسئولیت اجرای آن را بر عهده گرفت. طبیعتا ما نیز هر همکاری که لازم باشد را انجام می دهیم اما برای مشاهده آثار این طرح دولت باید توضیح دهد.

1395محمد باقر قالیباف روزگذشته در حاشیه افتتاح ایستگاه مترو هروی از خط سه مترو تهران، طی سخنانی در جمع خبرنگاران تاکید کرد:  بر اساس قولی که به مردم دادیم هر ماه یک ایستگاه مترو را در شهر تهران افتتاح می کنیم؛ در اسفندماه امسال نیز ایستگاه میدان ولی عصر(عج) به بهره برداری می رسد که یکی از استثنایی ترین ایستگاه ها از نظر زیبایی و بزرگی است و یک پلازای بزرگ شهری به شمار می رود. امیدواریم این ایستگاه به زیبایی های بیشتری در میدان ولی عصر (عج) تبدیل شود و مردم به خوبی از آن استفاده کنند.

وی همچنین از افتتاح ایستگاه شهید محلاتی در اسفند ماه سال جاری خبر داد.

شهردار تهران با بیان اینکه آلودگی هوا جزو بحران های دائمی است و در اولویت حل مشکلات تهران قرار دارد، ابراز داشت: ما طرح خود برای آلودگی هوا  به دوستان در دولت ارایه دادیم، دوستان ما این طرح را پذیرفتند و در بحث های کارشناسی هم قبول کردند که اثرگذار خواهد بود اما دولت مسئولیت اجرای آن را بر عهده گرفت. طبیعتا ما نیز هر همکاری که لازم باشد را انجام می دهیم اما برای مشاهده آثار این طرح دولت باید توضیح دهد.

قالیباف ابراز داشت: آلودگی هوا تنها در شهر تهران وجود ندارد بلکه در کلانشهرهای اهواز، مشهد، اراک و ... این مشکلات به چشم می خورد، با این وجود ما فکر کردیم در شهر تهران شاید شهرداری با کمک بقیه بتواند باری از دوش دولت بردارد.

وی عنوان داشت: با وجود آنکه حمایت لازم در توسعه حمل و نقل عمومی از ما صورت نمی گیرد اما این مساله را در اولویت قرار داده ایم . بر این اساس امیدواریم در ماه های آینده بتوانیم این سه خط باقی مانده را به اتمام برسانیم.

شهردار تهران با اشاره به پیشرفت وضعیت خط مترو فرودگاه امام خمینی (ره) ابراز داشت: خط مترو فرودگاه حضرت امام خمینی (ره) در مرحله بالای 88 درصد پیشرفت قرار دارد. همچنین خط هفت نیز در مرحله حدود 90 درصد و خط شش مترو تهران نیز در پیشرفت 88 درصدی قرار دارد و تا 4 ماه آینده این 100 کیلومتر مترو به طور کامل وارد مدار خواهد شد.

قالیباف عنوان داشت: با سرمایه گذاری که در حوزه واگن سازی انجام داده ایم، پس از افتتاح ایستگاه ها و خطوط مترو، تولید واگن را در اولویت قرار خواهیم داد تا سرفاصله حرکت قطارها را در تمامی خطوط و ایستگاه ها به زیر سه دقیقه کاهش دهیم.

وی در پاسخ به سوالی درباره نتایج جلسه خود با رئیس سازمان برنامه و بودجه، تاکید کرد:  جلسه ای با دکتر نوبخت داشتیم و ایشان قول های مساعد خوبی دادند، همکاران من نیز در حال پیگیری هستند که امیدواریم به نتیجه مثبت برسد.

شهردار تهران درباره حادثه پلاسکو نیز ابراز داشت: این موضوع ابعاد مختلفی دارد که  فردا فرصت مناسبی است تا در شورای اسلامی شهر تهران در یک جلسه بررسی شود، البته درخواست من این بود که این جلسه حتما علنی باشد که همه خبرنگاران حضور داشته باشند و به صورت مفصل درباره پلاسکو صحبت شود.

قالیباف درباره سرنوشت لایحه مدیریت یکپارچه شهری نیز تاکید کرد: در خصوص این موضوع در حال پیگیری هستیم اما من فکر می کنم مدیریت یکپارچه شهری یک ضرورت اجتناب ناپذیر در کل کشور است.

 




درج يادداشت و نظرات

نام:
  ايميل:
توضيحات: