جستجو

آرشيو

تماس با ما

درباره ما

صفحه نخست

 
تاريخ درج: شنبه، 16 بهمن 1395     
به جای حاشیه سازی باید سازوکاری فراهم شود تا مالکان ساختمان های در معرض خطر هشدارها را جدی بگیرند

به گزارش گروه عمران شهری شهرداری نیوز، رئیس کمیته ایمنی شورای اسلامی شهر تهران بر ضرورت توجه 3 هزار مالک ساختمان های در معرض خطر به تذکرات تاکید کرد و گفت: تنها کاری که در حال حاضر باید با فوریت در پایتخت انجام شود، آگاه سازی مالکان بناهای فرسوده به وقوع خطرهای احتمالی است و البته مالکان هم باید به هشدارها توجه لازم را داشته باشند.

وی با بیان این مطلب افزود: باید به جای اینکه بعد از وقوع حوادث به دنبال مقصر بگردیم، قبل از وقوع حوادث نسبت به ایمن سازی شهرها و بخصوص ساختمان های در معرض خطر آنها اقدام کنیم. باید سازو کاری فراهم شود تا مالکان هشدارها را جدی بگیرند.

وی با اشاره به اینکه گام اول برای ایمن سازی ساختمان ها روی آوردن به اقدامات پیشگیرانه است، تصریح کرد: این رویکرد باعث می گردد که ما کمترین میزان آسیب ها، خسارات و تلفات را در حوادث مختلف داشته باشیم.

عضو شورای شهر تهران با تاکید بر اینکه از هم اکنون باید به فکر ایمن سازی ساختمان های پایتخت باشیم،خاطرنشان کرد:در حال حاضر ساختمان های  بلند مرتبه در شهر به  2 بخش تبدیل می شوند، ساختمان های بلند مرتبه قدیمی ساز با عمر بنای بالا و ساختمان های بلند مرتبه نوساز . عموما اخطار های صادر شده توسط شهردار ی تهران مربوط به ساختمان های قدیمی می باشد که ضوابط ایمنی در دهه های قبل نه به آنها ابلاغ  می شده و نه در موقع ساخت در آنها اجرا  می شده است.

وی عنوان کرد: اقدامات پیشگیرانه باعث می شود پس از وقوع حادثه ، هم هزینه کمتر و هم مشکلات کمتری را شاهد باشیم.

رییس کمیته ایمنی شورای اسلامی شهر تهران در پایان با بیان اینکه ساختمان های غیرایمن عموما در بافت های فرسوده هستند، ادامه داد: کماکان در نوسازی بافت های فرسوده توفیق آنچنانی نداشته ایم زیرا باید تاکید کنم که در این خصوص شهرداری ها به تنهایی نمی توانند اقدام کنند.

 




درج يادداشت و نظرات

نام:
  ايميل:
توضيحات: