جستجو

آرشيو

تماس با ما

درباره ما

صفحه نخست

 
تاريخ درج: شنبه، 16 بهمن 1395     
این گجت اشیا گمشده شما را پیدا می‌کند

روزنامه ایران: حتماً برای شما هم تا به حال پیش آمده که یکی از وسایل خود را مانند کیف پول، دسته کلید، گوشی موبایل و... گم کرده‌اید و مدت‌های زیادی به دنبال آن گشته و کلافه شده‌اید. این موضوع فعالان عرصه فناوری را به فکر واداشت تا راهکاری فناورانه برای یافتن وسایل گمشده پیدا کنند.
 
این کمپانی‌ها تاکنون ردیاب‌های متعددی را طراحی و ساخته و راهی بازار کرده‌اند ولی به نظر می‌رسد Pixie Point یک نمونه منحصر به فرد باشد. این ردیاب که با بلوتوث کار می‌کند، برخلاف بقیه ردیاب‌هایی که تاکنون در جهان ساخته شده است، دامنه فعالیت گسترده‌تری دارد و می‌تواند تعداد بیشتری از وسایل را از طریق یک مجموعه و شبکه پیدا کند. این فناوری که تنها با محصولات اپل از جمله گوشی هوشمند، تبلت و... کار می‌کند، یک ردیاب بسیار کوچک است که کاربر آن را به هر یک از گجت‌ها یا وسایلی که احتمال گم کردن آنها را می‌دهد، متصل می‌کند.
 
در واقع  Pixie Point به صورت مجموعه‌ای از ردیاب‌ها عمل می‌کند به این ترتیب که کاربر به عنوان مثال 3 مورد از وسایل خود را به ردیاب متصل می‌کند و حالا به دنبال یکی از آنها می‌گردد؛ وقتی با تبلت یا گوشی اپل خود به دنبال آن یک وسیله گمشده می‌گردد، دو وسیله دیگر متصل به ردیاب نیز با ارسال سیگنال‌هایی به شیء گمشده و البته دارای ردیاب Pixie Point، به کاربر کمک می‌کنند تا زودتر بتواند شیء را پیدا کند. کاربر با در دست داشتن گوشی در خانه یا محل کار حرکت می‌کند و به محض اینکه به شیء گمشده نزدیک شود، روی صفحه نمایش تعداد زیادی نقاط نورانی دیده می‌شود هرقدر به شیء نزدیک‌تر شود، تعداد این نقاط بیشتر می‌شود.
 
Pixie Point ضد آب و ضد گرد و غبار است و البته 4 عدد از این ردیاب با بهای 100 دلار در بازار موجود است. همچنین گفته می‌شود نمونه سازگار با گوشی‌های اندرویدی نیز تا پایان سال جاری میلادی راهی بازار خواهد شد.



درج يادداشت و نظرات

نام:
  ايميل:
توضيحات: