جستجو

آرشيو

تماس با ما

درباره ما

صفحه نخست

 
تاريخ درج: پنجشنبه، 14 بهمن 1395     
طراحی تقاطع غیرهمسطح سه راه شهریار

به گزارش عمران شهری شهرداری نیوز، مدیرگروه پل و بزرگراه‌های سازمان مشاور فنی و مهندسی شهر تهران، از پیشرفت مطالعات مربوط به طراحی تقاطع غیرهمسطح بزرگراه فتح با جاده سعیدآباد(سه راه شهریار) خبر داد.

مهدی رمضانی غیرهمسطح‌سازی تقاطع بزرگراه فتح با جاده سعیدآباد را سبب تسهیل دسترسی شرق به جنوب در محل این تقاطع دانست و افزود: تامین این گردش ترافیکی از طریق یک مسیر زیرگذر، نه تنها سبب کاهش گردش‌های اضافی در بزرگراه فتح می‌شود بلکه زمان سفر به شهرستان‌های شهریار و باغستان را نیز کاهش می‌دهد.

به گفته  رمضانی، در مطالعات کارشناسان سازمان مشاور فنی و مهندسی شهر تهران، امکان تامین حرکت جنوب به غرب در تقاطع سه راه شهریار نیز در قالب یک پل جهتی روگذر پیش‌بینی شده است و اجرای آن در صورت ایجاب نیازهای ترافیکی در دستور کار قرار می‌گیرد.

گفتنی است تقاطع بزرگراه فتح با جاده سعید آباد در فاصله 1300 متری از غرب تقاطع بزرگراه فتح با بزرگراه آزادگان قرار گرفته و یکی از مبادی اصلی ارتباط با مراکز جمعیتی حومه شهر تهران به شمار می‌آید. در وضع موجود، دسترسی شرق به جنوب در محل تقاطع فتح- سعیدآباد از طریق یک دوربرگردان همسطح در فاصله 800 متری تقاطع تامین ‌می‌شود که علاوه بر تحمیل گردش‌های اضافی و افزایش مصرف سوخت، ایمنی لازم برای تردد در بزرگراه فتح را تامین نمی‌کند. براساس ارزیابی‌های اقتصادی، غیرهمسطح سازی تقاطع بزرگراه فتح با جاده سعید‌آباد سبب خواهد شد تا سالانه 5/1 میلیارد تومان در مصرف سوخت صرفه‌جویی شود.

 




درج يادداشت و نظرات

نام:
  ايميل:
توضيحات: