جستجو

آرشيو

تماس با ما

درباره ما

صفحه نخست

 
تاريخ درج: پنجشنبه، 14 بهمن 1395     
چرا سکه‌های سال ۸۶ گران‌تر است؟


رکنا: محمد کشتی آرای دلیل پایین بودن قیمت سکه های ضرب شده قبل از سال ۸۶ را اینگونه توضیح داد: همه افراد دوست دارند که سکه تاریخ روز را داشته باشد چون سکه های تاریخ گذشته به دلیل استفاده هایی که شده است دچار خط و خش و آسیب شده است.
وی ادامه داد: به همین دلیل قیمت این سکه ها اندکی کمتر از قیمت سکه های ضرب شده در سال ۸۶ است.
کشتی آرای افزود: از سال ۸۶ به بعد هیچ تاریخ جدیدی برای ضرب سکه وجود ندارد و تفاوت قیمت سکه های قبل از سال ۸۶ و سکه های جدید بین ۱۰ تا ۲۵ هزار تومان است.

رئیس اتحادیه طلا و جواهر گفت: به هیچ عنوان سکه های قبل از انقلاب و بعد از انقلاب از نظر وزن و عیار هیچ تفاوتی با هم ندارد چون همه آنها طبق قانون پولی کشور ضرب شده اند.
 
رئیس اتحادیه طلا و جواهر گفت: در سه هفته اول سال ۲۰۱۷ میلادی قیمت جهانی طلا روند صعودی داشت اما ۱۰ روزی است که مجدداً قیمت طلا کاهش پیدا کرده تا یکی دو روز اخیر که باز قیمت طلا اندکی افزایش یافته و علت آن تثبیت سیاست های اقتصادی در غرب بود.
 
وی ادامه داد: با توجه به تغییر حکومت در آمریکا نرخ برابری دلار با ارزها دچار تغییر زیادی شد و تأثیر مستقیم آن بر روی طلا بود اما با تثبیت این سیاست ها در سه روز گذشته مجدداً قیمت طلا افزایش پیدا کرده و بعد از کاهش مجدداً از دیروز قیمت طلا حدود ۱۰ دلار افزایش پیدا کرده و این نشان می دهد که سیاست های اقتصادی و مسائل سیاسی غرب یک مقداری متغیر است.
کشتی آرای افزود: خوشبختانه در بازار داخلی ما در دو هفته اخیر یک نوع تثبیت قیمت وجود دارد و علت آن کاهش قیمت ارز در بازارهای داخلی است.
 
وی ادامه داد: با توجه به کاهش قیمت ارز قیمت ها در بازار داخلی باثبات بوده و نوسانات در حد متعارف و معمول است.
 
کشتی آرای افزود: شوک قیمتی در خصوص قیمت طلا نداشتیم و امروز تغییرات مختصر تا حدود هزار تومان درخصوص سکه وجود داشت.
 
قیمت سکه طرح جدید طی دو هفته اخیر از یک میلیون و ۱۷۱ هزار تومان تا یک میلیون و ۱۷۹ هزار تومان در نوسان بوده است.
 
همچنین قیمت سکه طرح قدیم یک میلیون و ۱۵۰ هزار تومان بوده است.



درج يادداشت و نظرات

نام:
  ايميل:
توضيحات: