جستجو

آرشيو

تماس با ما

درباره ما

صفحه نخست

 
تاريخ درج: پنجشنبه، 14 بهمن 1395     
معارض سوریه در فکر آزادی رقه!

رئیس جریان مخالف «الغد السوری» با این ادعا که تحت نظارت ائتلاف آمریکا در سوریه برای مبارزه با داعش ارتش تشکیل داده اند اعلام کرد که حاضرند در زیر لوای نیروهای کُرد نیز بجنگند.


خبرگزاری فارس: «احمد الجربا» رئیس حزب معارض «الغد السوری» از تشکیل گروه نظامی جدیدی توسط معارضان در سوریه خبر داد.
 
الجربا در گفت و گو با خبرگزاری رویترز اعلام کرد که وی فرماندهی سه هزار نیرو را در قالب گروه موسوم به «جیش النخبه» (ارتش ویژه) سازماندهی کرده است.
 
این معارض سوری با بیان این مطلب افزود: این نیروها در حال حاضر تحت نظارت ائتلاف بین المللی به رهبری واشنگتن آموزش می بینند تا در نبرد شهر رقه و بازپسگیری آن از داعش مشارکت داشته باشند.
 
وی همچنین تصریح کرد که نیروهایش بر اساس توافقی که در دسامبر گلاشته با ائتلاف امریکا داشته اند آمده آغاز این نبرد هستند.
 
الجریا با اشاره به برگزاری نشست با رهبران آمریکا و نیروهای ائتلاف در خصوص این ارتش، تأکید کرد که با گروه موسوم به «نیروهای دموکراتیک سوریه» نیز مذاکره کرده تا به تفاهمی در خصوص مبارزه با داعش دست یباند.
 
رئیس جریان الغد السوری با تأکید بر آمادگی خود برای مبارزه با داعش درکنار اکراد و در زیر لوای آنان، اظهار داشت که نیروهای ویژه از ساکنان شهرهای حسکه، دیرالزور و رقه هستند.
 
وی با بیان اینکه مسکو با وجود حمایت از دمشق جزء اصلی راه حل بحران سوریه است، اعلام کرد که با مسئولان این کشور در تماس است و قصد دارد بزودی به مسکو سفر کند.
 
الجربا با تأکید بر اینکه معارضان سوری باید از فرصت رسیدن دونالد ترامپ به ریاست جمهوری آمریکا استفاده کنند، اظهار داشت که روابط خوبی با عربستان، مصر و امارات دارد.
 
احمد ابوزید سخنگوی وزارت خارجه مصر ماه گذشته گفت که الجربا با سامح شکری وزیر خارجه این کشور دیدار، از برقراری آتش‌بس در سوریه استقبال و بر اهمیت توسعه دیدگاه مشترک گروه‌های ملی سوریه برای خروج از بحران سیاسی کشور و آغاز گفت‌وگوهای جدی درباره آینده سوریه تأکید کرد.
 
الجربا همچنین بر اهمیت ایفای نقش مصر در حل بحران سوریه با استفاده از ابزارهای سیاسی تأکید کرده و از ایفای نقش کلیدی مصر در حمایت از برقراری آتش‌بس و ارسال کمک‌های انسان دوستانه به سوریه قدردانی کرد.



درج يادداشت و نظرات

نام:
  ايميل:
توضيحات: