جستجو

آرشيو

تماس با ما

درباره ما

صفحه نخست

 
تاريخ درج: سه شنبه، 12 بهمن 1395     
ناتو و روسیه در آستانه رویارویی قرار دارند

خبرگزاری مهر: «میخائیل گورباچف» آخرین رهبر اتحاد جماهیر شوروی با انتشار یادداشتی در یکی از روزنامه های روسی نوشت: رویدادها نشان می دهد که ناتو و روسیه در آستانه یک رویایی قرار دارند.

گورباچف با پر مخاطره خواندن شرایط کنونی اروپا افزود: در حال حاضر شمار زیادی از نیروهای نظامی ناتو در کشورهای اروپایی مستقر هستند، همچنین نفربرهای نظامی نیز در حال استقرار در کشورهای هم مرز با روسیه هستند.

وی با بیان اینکه کشورهای عضو ناتو در حال افزایش بودجه های نظامی خود هستند، آورده است: این در حالی است که در شرایط کنونی تعدادی از کشورها برای تامین نیازها و خدمات اجتماعی اساسی مردم بودجه کافی ندارند و برخی دیگر  از کشورها برای خرید جنگ افزارهای پیشرفته هزینه های سنگینی پرداخت می کنند که می توان گفت از نظر قدرت تخریب همسان تسلیحات کشتار جمعی است.

آخرین رهبر اتحاد جماهیر شوروی همچنین اضافه کرد: در حال حاضر ضرورت دارد که اعضای شورای امنیت سازمان ملل به عنوان نهاد مسئول دفاع از صلح و امنیت جهانی گام نخست را برداشته و پیشنهاد مشخص این است که سران کشورهای عضو شورا در یک نشست ویژه قطعنامه رد جنگ هسته ای را تصویب کنند.




درج يادداشت و نظرات

نام:
  ايميل:
توضيحات: