جستجو

آرشيو

تماس با ما

درباره ما

صفحه نخست

 
تاريخ درج: پنجشنبه، 24 مهر 1393     
عاشورابایدازخرافات‎زدوده‌شود

  مهر: آیت الله العظمی ناصر مکارم شیرازی در مراسم رونمایی از نرم افزار چند رسانه‌ای "ثارالله" که شامگاه چهارشنبه، در مدرسه امام سجاد(ع) برگزار شد، گفت: واقعیت این است که ایجاد برنامه‌های متنوع در زمینه مکتب اهل بیت(ع)، پیامبر اکرم(ص) و امیرالمومنین(ع) و مخصوصا امام حسین(ع) ظرفیت بسیار بالایی برای تبلیغ اسلام و مکتب اهل بیت(ع) است.

وی افزود: در دنیایی که افراد از اصول مادی گرایی خسته شده‌اند و دنبال مکتبی هستند تا آنها را از نظر معنوی و روحی سیراب کند، هیچ مکتبی از مکتب اهل بیت منطقی‌تر، پربار‌تر و جذاب‌تر نیست.

استاد برجسته حوزه ادامه داد: هرقدر تلاش و کوشش در زمینه مکتب اهل بیت(ع) شود بجاست، مخصوصا آنچه مربوط به امام حسین(ع) است و سال به سال با گذشت زمان توجه به اهل بیت(ع) پربار‌تر می‌شود و در این میان محرم جاذبه مخصوصی در دل‌ها دارد و می‌توان بسیاری از مسائل مکتب اهل بیت را در سایه جریان امام حسین(ع) جا انداخت و به ثمر نشاند.

آشنا کردن دیگران با واقعیت عاشورای حسینی

وی تصریح کرد: دارالحدیث منبع پرباری برای ارائه آثار در زمینه مکتب اهل بیت(ع) است که به عنوان یک مرکز مورد اعتماد در میان صاحب نظران، دانشمندان و فرهیختگان شناخته شده است و چه خوب است که دارالحدیث تلاش می‌کند، در سطح عمومی هم، تالیفات و نرم افزارهایی داشته باشد.

آیت‌الله مکارم‌ شیرازی خاطرنشان کرد: در تهیه نرم افزار‌ها و کتاب‌های مربوط به عاشورا و امام حسین(ع) باید دقت فراوانی داشت و عاشورا را از خرافات زدود، زیرا دست‌های پنهان از خارج کشور به دنبال تحریف در این واقعه عظیم تاریخی هستند.

وی افزود: به منظور روایت عاشورا نیز باید درس‌ها و پیام‌های این واقعه بزرگ تاریخی را برای مخاطب بیان کرد؛ در نظر گرفتن بخشی در این نرم افزار ویژه کودکان و همچنین غیرمسلمانان که با عاشورا آشنا نیستند ضروری است.

تصویر سازی نرم افزار ثارالله

معاون فرهنگی، ارتباطات و بین الملل دارالحدیث نیز در این مراسم گفت: یکی از اقداماتی که در مدیریت تولیدات رسانه‌ای موسسه دارالحدیث صورت گرفته، تولید نرم افزار چندرسانه‌ای ثارالله است که دانشنامه امام حسین(ع) پشتوانه علمی آن محسوب می‌شود.

حجت‌الاسلام محمد تقی سبحانی‌نیا خاطرنشان کرد: انیمیشن‌های دو و سه بعدی هم در این نرم افزار استفاده شده‌اند ضمن اینکه اطلس عاشورا در قالب دیجیتال سه بعدی و گویا برای نمایش مسیر کاروان حسینی، از دیگر ویژگی‌های نرم افزار ثارالله به شمار می‌رود.

وی با اشاره به تصویرسازی 120 رویداد مستند از زندگانی امام از ولادت تا بعد از شهادت در نرم افزار ثارالله افزود: این نرم افزار در چهار بخش تدوین شده که با استفاده از امکانات هنری مانند انیمیشن و حتی نمایش و صداگذاری جذابیت لازم به وجود آمده است.

معاون فرهنگی، ارتباطات و بین الملل دارالحدیث عنوان کرد: نقطه اوج نرم افزار، روز واقعه است زیرا گوشه‌ای از حساسترین لحظات تاریخ یعنی رخدادهای سرزمین کربلا و روز عاشورا را به تصویر می‌کشد و روایت می‌کند؛ در روز واقعه مطالب در چهار بخش اصلی ارائه شده که شامل روز عاشورا، یاران امام، یاران یزید و چینش نظامی است.




درج يادداشت و نظرات

نام:
  ايميل:
توضيحات: