جستجو

آرشيو

تماس با ما

درباره ما

صفحه نخست

 
تاريخ درج: پنجشنبه، 24 مهر 1393     
استفاده از خودروهای هیبریدی ؛نقش موثری در کاهش آلودگی هوای تهران خواهد داشت

به گزارش گروه پارلمان شهری شهرداری نیوز، گروسی عضو کمیسیون صنایع و معادن مجلس شورای اسلامی و عضو فراکسیون زیست محیطی مجلس شورای اسلامی در خصوص بهبود وضع زیست محیطی شهر تهران گفت : حل مشکلات زیست محیطی تهران به عوامل مختلفی بستگی دارد و نیاز است که  مسئولان و شهروندان تهرانی به حل معضل زیست محیطی شهر تهران به شکل جدی اهمیت دهند.

 حسین گروسی در ادامه گفتگو با خبرنگار پارلمانی شهرداری نیوز گفت : از مباحثی که باید به آن پرداخته شود ، نهادینه کردن فرهنگ استفاده از انرژی های نو به جای سوخت های فسیلی است ، شهروندان می توانند برای تامین روشنایی یا بخشی از انرژی سرمایشی و گرمایشی ساختمان محل سکونت خود  از انرژی های خورشیدی و باد استفاده کنند.

وی در ادامه افزود: با توجه به اینکه در بیشتر نقاط کشورمان بیش از 300 روز آفتابی داریم ، می توانیم برای تولید برق منازل مان از سلول های خورشیدی استفاده کنیم . در بیشتر کشورهایی که امکان استفاده از تابش خورشید وجود دارد ، برای تولید برق ساختمان ها (منازل یا ادارت ) از سلول های خورشیدی بهره می برند.

گروسی با اشاره به ورود نسل جدید خودروهای پاک و لزوم به کارگیری آنها گفت : در حال حاضر شاهد ورود نسل جدیدی از خودرو ها هستیم که بدون نیاز به سوخت های فسیلی حرکت می کنند . خودروهای برقی و هیبریدی نسل تازه خودروهای پاک هستند که در حال حاضر در بازارهای دنیا حرف اول را می زنند و دنیا دارد به سمت استفاده از این خودروها پیش می رود.

وی در ادامه افزود: شرایط زیست محیطی شهر تهران به سمتی پیش می رود که باید استفاده از خودروهای برقی و هیبریدی به یک فرهنگ تبدیل شود. این خودروها قیمت بالایی دارند اما امید داریم با تولید انبوه این خودروها قیمت نیز پایین بیاید.

گروسی در خصوص توسعه حمل و نقل عمومی گفت :  یکی از مهمترین اولویت ها در توسعه حمل و نقل عمومی ، توسعه حمل و نقل ریلی است . توسعه مترو به دلیل مزایایی که از لحاظ آلاینده نبودن دارد ، باید بسیار مورد توجه قرار گیرد ، توسعه خطوط جدید مترو و پایین آمدن سرفاصله ورود قطار ها به ایستگاه می تواند نقش موثری در کاهش آلودگی های زیست محیطی تهران داشته باشد.

وی در ادامه در خصوص توسعه دولت الکترونیک یاد آور شد: گسترش دولت الکترونیک یکی از مباحثی است که در جلوگیری از بسیای از سفرهای درون شهری می تواند موثر باشد ، از این طریق بخش زیادی از آلودگی هوا بر طرف خواهد شد .

گروسی با اشاره به اهمیت احیای فضاهای سبز در اطراف تهران گفت: به دلیل تخریب بسیاری از باغ های تهران وضعیت اقلیمی شهر تهران برهم خورده و حتی در اطراف تهران به دلیل شرایط نا مساعد کم آبی شاهد از بین رفتن باغات بسیاری در ملارد و شهریار و شهر قدس هستیم . باد های جابه جا کننده هوا از منجیل به سمت تهران از مسیر هوایی شهریار عبور می کند و به وجود آمدن خشکی در این مناطق نقش موثری در گرم تر شدن هوای تهران خواهد داشت .

 گروسی در پایان خاطرنشان کرد: چنانچه خواهان کاهش هزینه های درمان هستیم ، باید به این نکات توجه کنیم  و با تدابیر مناسب شهر تهران را از این وضعیت زیست محیطی نامناسب نجات دهیم .

 




درج يادداشت و نظرات

نام:
  ايميل:
توضيحات: