جستجو

آرشيو

تماس با ما

درباره ما

صفحه نخست

 
تاريخ درج: شنبه، 9 بهمن 1395     
معاون شهردار تهران در جمع بندي حادثه پلاسكو
عمليات شناسايي و مطالعه دلايل حادثه پلاسكو ادامه دارد شايعات زنده ماندن شهروندان در ساعات اوليه حادثه صحت نداشت

به گزارش گروه حمل و نقل و ترافیک شهری شهرداری نیوز،فرمانده عمليات آوار برداري ساختمان پلاسكو اعلام كرد: عمليات شناسايي ومطالعه حادثه پلاسكو تمام نخواهد و بررسي ها بر روي سازه فولادي براي كشف علت دقيق حادثه و همچنين شناسايي مالكان اموال كشف شده ادامه خواهد داشت.       

مازيار حسيني با اشاره به اتمام عمليات آوار برداري ساختمان پلاسكو گفت: آوار برداري ساختمان پلاسكو كار بسيار تخصصي بود و ممكن بود بر اثر آوار برداري غير تخصصي به نيروها آسيب وارد شود اما خوشبختانه ١٧٥٠ صرتي بار توسط كاميون ده چرخ از محدوده خارج شد.


وي تصريح كرد:كل آوار اين حادثه را با حراست نيروهاي انتظامي و حراست شهرداري تهران زمين مخصوصي براي شناسايي مالكان آن انتقال دادند.


وي همچنين گفت: تلاش داريم با انجام آزمايش هاي لازم بر روي سازه فولادي ساختمان علت دقيق حادثه را بررسي كنيم وهمچنين با بررسي نخاله ها مالكان اموال به دست آمده از اين حادثه شناخته شوند.


وي با تشريح اجمالي حادثه ساختمان پلاسكو گفت :فولاد در برابر آتش بسيار آسيب پذير است و در كمتر از سي دقيقه ٨٠ درصد مقاومت آن از بين مي رود به همين دليل شاهد هستیم بر اثر حرارت و آتش سوزي سقف ها به روي سقف ها قرار گرفت و ساختمان به اصطلاح فني به "كلبس " یا فروريزش دچار شدو ساختمان ١٧ طبقه به توده بهم پيوسته آهن در حدود ٢٠ متر تبديل شد.


به گفته حسيني حرارت ناشي از حريق و وجود البسه كه مواد شيميايي وپلی استر داشته اند سبب افزايش حرارت و گستردگي آتش سوزي شده است.


وي تاكيد كرد:انفجارها به دليل تعدد گازهاي پينكي در ساختمان بوده و ارتباطي به مخزن گازوئيل در موتورخانه نداشت و اين مخزن به سلامت از موتور خانه بيرون آمد.


وي تاكيد كرد: با حفر تونلي از طريق پاساژ كويتي ها به اجساد٤ تن از شهروندان دست يافتيم كه شائبه زنده بودن آنان در لحظات اوليه منتفي بود زيرا با كشف اجساد مشخص شد آنان در همان ساعات اوليه حادثه فوت كرده بودند




درج يادداشت و نظرات

نام:
  ايميل:
توضيحات: