جستجو

آرشيو

تماس با ما

درباره ما

صفحه نخست

 
تاريخ درج: جمعه، 8 بهمن 1395     
توصيه پليس به رانندگان در هواي باراني

به گزارش گروه آموزش و فرهنگ سازی خبرخودرو، معاون آموزش و فرهنگ ترافيک پليس راهور تهران بزرگ با اشاره به ويژگي هاي خاص رانندگي در هواي باراني، از شهروندان خواست ضمن توجه به توصيه هاي پليس، رعايت قوانين و مقررات با سرعت مطمئنه و نيز حفظ فاصله طولي و عرضي با خودروهاي جلو و مجاور رانندگي کنند.

سرهنگ "مراد مرادي" اظهارداشت: رانندگي در هواي باراني، ويژگي هاي خاص خود را دارد، در اين شرايط به دليل کاهش اصطکاک سطح اتکاي لاستيک خودروها با زمين، سرعت جريان ترافيک به حداقل مي رسد و از سوي ديگر در چنين شرايطي بسياري از شهروندان به استفاده از خودرروهاي شخصي تمايل بيشتري پيدا مي کنند که خود موجب افزايش حجم ترافيک مي شود؛ علاوه بر اين در هواي باراني، تصادفات متعددي رخ مي دهد که جريان ترافيک را غير عادي مي کند.

وي ادامه داد: در چنين شرايطي، سطح راه ها دچار آب گرفتگي شده که به نوبه خود بر جريان روان ترافيک تاثير مي گذارد؛ کاهش محدوده ديد، از ديگر مشکلاتي است که رانندگان را تهديد کرده بنابراین باید احتياط و دقت بيشتری به هنگام رانندگی داشته باشند.

اين مقام انتظامي با بيان اينکه شهروندان در هواي باراني از وسايل حمل و نقل عمومي که ايمني بيشتري دارند، استفاده کنند، بر رعايت سرعت مطمئنه و نيزفاصله طولي و عرضي با خودروهاي جلو و مجاور خود، تاکيد کرد.

وي بيان کرد: هنگام شروع بارندگي، سطح آسفالت لغزنده است بنابراين رانندگان از ترمز زدن هاي ناگهاني در اين شرايط جداً پرهيز کرده و از سلامت برف پاک کن ها و نيز پر بودن مخزن آب شيشه شورها اطمينان داشته باشند.

سرهنگ مرادي به رانندگان توصيه کرد: از تغيير مسيرهاي ناگهاني به علت وجود آب گرفتگي ها جداً اجتناب کرده و از توقف هاي بي مورد که منجر به سد معبر و تغيير مسير رانندگان شود، خودداري کنند.

وي خاطرنشان کرد: رانندگان بايد بيش از پيش به عابران پياده توجه کرده و هنگام رانندگی ضمن رعايت حق تقدم عبور، از پاشيده شدن آب و گل و لاي بر روي آنها جلوگيري کنند.

معاون آموزش و فرهنگ ترافيک پليس راهور تهران بزرگ در خاتمه به رانندگان توصيه کرد: به دليل کاهش محدوده ديد، با روشن کردن چراغ هاي کوچک احتمال وقوع حادثه را به حداقل برسانند.




درج يادداشت و نظرات

نام:
  ايميل:
توضيحات: