جستجو

آرشيو

تماس با ما

درباره ما

صفحه نخست

 
تاريخ درج: چهارشنبه، 6 بهمن 1395     
محله نیلوفر در منطقه 7 به محله سالم تبدیل می شود

به گزارش گروه اخبار مناطق 22گانه شهرداری نیوز،شهردار منطقه 7 از تبدیل محله نیلوفر به محله سالم با هدف دستیابی به الگوی توسعه پایدار با همکاری اداره سلامت منطقه و مرکز بهداشت شمال تهران خبر داد.

  دکتر سعید طلوعی با اعلام این مطلب افزود: جلب مشارکت حداکثری از توانمندی ها و پتانسیل های محله در راستای تحقق محله سالم و بهبود شاخص های سلامت شهروندان بخشی از اهداف اجرای این طرح است.

 

وی در ادامه عنوان کرد:  بهبود سرمایه اجتماعی، بهبود شاخص های زیست محیطی، ایجاد پایگاه تحقیقات جمعیت به منظور انجام پژوهش های لازم و معرفی الگوی جدیدی از نحوه مدیریت سلامت شهرداری از دیگر اهداف اجرای این طرح خواهد بود.

شهردار منطقه 7 با اشاره به اینکه شاخص های سلامت، دسترسی به خدمات بهداشتی درمانی، بهداشت محیط و حمل و نقل در طرح محله سالم مدنظر است، یادآور شد: با اجرای این طرح تمام موارد یک محله سالم از قبیل شاخص های محیطی ، اجتماعی جمعیتی، بهداشتی، زیباسازی، ساماندهی، مسیل ها ، فضای سبز، عمران، اجتماعی و ... مورد ارزیابی قرار می گیرد و مشکلات آن مرتفع خواهد شد.

وی یادآور شد: مطالعه جغرافیایی شهر با محور قرار دادن محلات شهری به مثابه کوچک ترین اجزاء در نام تقسیمات درون شهری، در جهت دستیابی به شیوه های اداره بهینه اجتماعات شهری، از اولویت های کاری برنامه ریزان شهری به شمار می رود.

به گفته دکتر طلوعی زندگی ساکنان محله گذشته از دارا بودن روابط اجتماعی پویا در یک محدوده جغرافیایی معین، به واسطه وجود معیارهای ذهنی مانند احساس سرنوشت و هویت مشترک و تعلق فرهنگی و معیارهای عینی چون قلمرو زیست مشترک و تشریک مساعی در جهت بهبود زندگی جمعی و تامین نیازهای اولیه و اصلی در هم آمیخته است.

وی با تاکید بر اینکه اجتماع محلی مناسب ترین بستر برای دستیابی به توسعه پایدار شهری است، عنوان کرد: آنچه در توسعه محله ای هدف نهایی به شمار می آید مردم و تامین نیازهای اولیه و اساسی آنان با توجه به محیط زندگی است و رسیدن به این هدف جز از طریق ارج نهادن به جایگاه مشارکت جمعی در قالب نظام یافته میسر نیست.

 




درج يادداشت و نظرات

نام:
  ايميل:
توضيحات: