جستجو

آرشيو

تماس با ما

درباره ما

صفحه نخست

 
تاريخ درج: چهارشنبه، 6 بهمن 1395     
طرح جدید پاریس برای مقابله با آلودگی هوا

پاریس که در دو ماه گذشته با آلودگی شدید هوا مواجه شده است، طرح جدیدی برای جلوگیری از تردد خودروهای فرسوده در سطح شهر ارائه کرد.


باشگاه خبرنگاران: مقامات پاریس، پایتخت فرانسه به منظور مقابله با آلودگی هوای این شهر طرح جدیدی را ارائه کردند که بر اساس آن تردد وسایل نقلیه ای که پیش از سال 2000 تولید شده است، ممنوع اعلام شد.

بر اساس این قانون جدید، همه خودروها باید یک برچسب که 6 ویژگی خودرو را نشان می دهد داشته باشند. این برچسب شامل ویژگی هایی از جمله سال تولید خودرو و سطح بهره وری انرژی آن است.

هر خودرویی که در "سطح 5" قرار بگیرد به این معناست که از سال 1997 تا 2000 تولید شده است و اجازه تردد در خیابانهای پاریس را ندارد. حدود 6 درصد از مجموع 32 میلیون خودروی موجود در فرانسه در این فاصله زمانی تولید شده اند.

خودروهایی که پیش از سال 1997 و اتوبوسها و کامیونهایی که پیش از سال 2001 تولید شده اند در این گروه قرار نمی گیرند و به طور کلی از روز دوشنبه تا جمعه از ساعت 8 صبح تا 8 شب اجازه تردد در سطح شهر را ندارند. این محدودیت تردد، همه جاده‌ها و خیابان‌های پاریس را شامل می شود.

این طرح جدید پس از آن ارائه شد که پاریس و دیگر شهرهای مهم فرانسه در دو ماه گذشته با آلودگی شدیدی در سطح شهر مواجه شدند. مقامات پاریس همچنین از مردم این شهر درخواست کردند تا حد امکان از وسایل حمل و نقل عمومی استفاده کنند. پیشتر از روش زوج و فرد برای کاهش سطح آلودگی هوای پاریس استفاده می شد که تأثیر زیادی در کاهش آلودگی نداشت.

بر اساس گزارش وزارت محیط زیست فرانسه، هر ساله 48000 نفر بخاطر مشکلات تنفسی ناشی از آلودگی هوا جان خود را در فرانسه از دست می دهند




درج يادداشت و نظرات

نام:
  ايميل:
توضيحات: