جستجو

آرشيو

تماس با ما

درباره ما

صفحه نخست

 
تاريخ درج: چهارشنبه، 23 مهر 1393     
استان گیلان دارای شهرک فناوری

 به گزارش سرویس فناوری ایسنای گیلان طهمورث لاهوتی اشکوری گفت: شهرک فناوری مجموعه ای است که ضمن فراهم آوری زیر ساخت مناسب برای استقرار واحدهای فناور تولیدی، خدماتی و مشاوره ای با گردآوری و تجمیع اجزای دخیل در توسعه فناوری زمینه ارائه حمایت های نرم افزاری لازم جهت ایجاد کسب و کارهای تولیدی خرد، کوچک و متوسط مبتنی بر فناوری های جدید را فراهم آورده و از طرف دیگر با اشاعه فناوری های جدید در کسب و کارهای تولیدی زمینه ارتقای توان رقابتی و توسعه فعالیتهای آنها را پدید می آورد.

 وی در ادامه در خصوص ضرورت ایجاد شهرک فناوری گفت: کسب و کارهای تولیدی (کسب و کارهای خرد، کوچک و متوسط ) به عنوان موتور محرکه اقتصادی محسوب می شوند و نیازمند توجه و حمایت لازم است. با توجه به ماهیت کسب و کارهای تولیدی و عدم وجود منابع و امکانات دسترسی به فناوری های روز دنیا، سازمان های متولی دولتی مسئول فراهم آوری زیر ساخت مناسب جهت خلق، توسعه و اشاعه فناوری در کسب و کارهای تولیدی هستند.

 رئیس هیئت مدیره شرکت شهرکهای صنعتی استان گیلان در بحث اهداف کلان ایجاد شهرکهای فناوری گفت: کمک به توسعه اقتصادی مناطق و کل کشور، کمک به ایجاد رشد کسب و کارهای تولیدی مبتنی بر فناوری با تاکید بر تولیدکنندگان بخش خصوصی، کمک به تحقق اهداف و اسناد بالادستی (سند چشم انداز 20 ساله، سند راهبردی توسعه صنعتی کشور، برنامه پنجم توسعه، سند توسعه علم و فناوری کشور) در حوزه تولید و صادرات محصولات دانش بنیان و با ارزش افزوده بالاتر از اهداف کلان ایجاد شهرکهای فناوری هستند.

 

وی در ادامه به توضیح سیاستهای کلان در ایجاد و راهبری شهرک های فناوری پرداخت و گفت: از آنجایی که یکی از مهمترین وظایف شهرک های فناوری ایجاد رابطه مناسب بین مراکز دانشگاهی و پژوهشی، متخصصین، مشاورین صنعتی و کسب و کارهای تولیدی است، وجود ظرفیتهای لازم از نظر موارد فوق الذکر در مجاورت محل ایجاد شهرک های فناوری ضروری است .

 

وی در پایان و در همین راستا به این نکته اشاره کرد که در گذشته هفت استان مجهز به شهرک فناوری شده اند و استان گیلان هشتمین استانی است که دارای این شهرک می شود و به زودی کلنگ ساخت شهرک فناوری در گیلان زده می شود. این شهرک به مساحت 23 هکتار و در شهرک صنعتی سفید رود احداث می‌شود




درج يادداشت و نظرات

نام:
  ايميل:
توضيحات: