جستجو

آرشيو

تماس با ما

درباره ما

صفحه نخست

 
تاريخ درج: شنبه، 2 بهمن 1395     
فرمانده عمليات آوار برداري پلاسکو مطرح كرد
حادثه پلاسكو مشابه فروريختن برج هاي دو قلو است

به گزارش گروه حمل و نقل و ترافیک و شهری شهرداری نیوز، فرمانده عمليات آوار برداري حادثه پلاسكو با تاكيد بر اهميت حادثه پلاسکو گفت:حادثه ساختمان پلاسكو شبيه فروريختن برج هاي دوقلو در آمريكاست و بايد در همين وسعت اين حادثه بررسي كرد و همچنين بايد در نظر بگيريم كه در آمريكا نيز بيش از سه ماه طول كشيد تا شرايط به حالت عادي باز گردد.

مازيار حسيني با تشريح دلايل اين حادثه گفت :مقاومت فولاد در برابر آتش به سرعت كاهش پيدا كرده و مي بينيم كه با كاهش مقاومت در طبقات بالا ستون ها دچار ريزش شدند و با ضربه ناشي از حريق ستون ها مقاومت خود را از دست داده وسقف ها بر روي هم انباشته شده است و ساختمان ١٧ طبقه به دو طبقه مبدل شد.

وي با تاكيد بر اينكه كار آوار برداري به سبب تراكم آهن آلات بسيار پيچيده است گفت :آهن آلات ساختمان در هم گره خورده ومي توان گفت آوار برداري كاري اين حادثه كاملا تخصصي به شمار مي آيد.

حسيني تاكيد كرد: عمليات در دو جبهه كاري پيش رفت؛در ابتدا در خيابان جمهوري تونل ايجاد شد و ديگري در پاركينگ پلاسكو كه به ضلع پشتي ساختمان مشرف بود،انجام گرفت .

وي در ارتباط با تخريب ساختمان مجاور پلاسكو گفت :حجم آوار بر اين ساختمان نيز فرود آمده ونمايي رو به رويي ساختمان سالم وپشت ساختمان كاملا تخريب شده بود و ما براي اينكه بتوانيم شمال وجنوب جبهه كاري را به يكديگر متصل كنيم اين ساختمان را با حكم قضايي تخريب كرديم .

وي در ادامه با تشريح امكانات شهرداري تهران و نحوه تصميم گيري نهادهاي مختلف گفت در اين حادثه گفت :طبق مصوبات شهردار تهران، رييس ستاد مديريت بحران شهر تهران نيز هستند، شهرداري تهران به لحاظ تعدد نيرو و تخصص داراي امكانات كافي است و مي تواند از عهده اين كار بر آيد و ما از امكانات بقيه عزيزان به شكل ستادي استفاده كرديم.

وي با اشاره به اينكه سطح بندي مديريتي حادثه نيز داراي اهميت است،گفت:فرماندهي حادثه به همراه مديريت لجستيك داراي اهميت است وقتي كسي فرماندهي ميدان را بر عهده مي گيرد بقيه بايد به شكل ستادي با نيروها و لوازم لازم در كنار وي قرار بگيرند. به گفته حسيني فاز نخست مديريت بحران پيشگيري از وقوع حادثه است كه بايد بيش از پيش به آن توجه شود.

 




درج يادداشت و نظرات

نام:
  ايميل:
توضيحات: