جستجو

آرشيو

تماس با ما

درباره ما

صفحه نخست

 
تاريخ درج: چهارشنبه، 29 دی 1395     
مصرف سوخت تاکسی های هیبریدی متناسب با شرایط ترافیکی پایتخت است

به گزارش گروه حمل و نقل عمومی و شهری شهرداری نیوز، مدیرعامل سازمان مدیریت و نظارت بر تاکسیرانی شهر تهران گفت: ورود خودروهای هیبریدی و دارای سوخت پاک یکی از گام های مهم سازمان تاکسیرانی شهر تهران در سال جاری بوده است.

میثم مظفر در گفتگو با خبرنگار شهرداری نیوزافزود: خوشبختانه در روز هوای پاک از 100 دستگاه تاکسی هیبریدی و برقی رونمایی شد و این خودروها جایگزین پیکان های فرسوده پایتخت شدند.

وی در ادامه تصریح کرد: تاکسی های هیبریدی نقش بسزایی در کاهش آلودگی هوای پایتخت دارند و در سرعت های کمتر از 50 کیلومتر از سیستم برقی و در سرعت های بالاتر از 50 کیلومتر از سوخت بنزینی برای حرکت استفاده می نمایند البته مصرف سوخت آنها در هر صد کیلومتر مسافت 7/4 لیتر و بعضا دارای مصرف سوخت 2/4 لیتر نیز می باشند و این میزان مصرف متناسب با شرایط ترافیکی شهر تهران است.

وی خاطرنشان کرد: ارتقای سطح خدمات دهی ناوگان تاکسیرانی شهر تهران و جلب رفاه و آسایش مسافرین از اهم وظایف سازمان تاکسیرانی است و با گرایش به سمت ناوگان هوشمند دستیابی به این مهم محقق خواهد شد.

وی اظهار داشت: تاکسی های هیبریدی و برقی مجهز به سیستم تاکسی متر هستند و نرخ کرایه آنها بر طبق مصوبه مشخص و معین می باشد.

وی بیان کرد: تاکنون یک هزار و 500 دستگاه تاکسی هیبریدی با سرمایه گذاری بخش خصوصی وارد ناوگان تاکسیرانی شهر تهران شده و در تلاشیم تا این رقم در آینده نزدیک به میزان قابل توجهی ارتقا یابد.

مظفر با اشاره به وضعیت تاکسی های فرسوده پایتخت ابراز داشت: بر طبق برنامه ریزی های اولیه نوسازی 16 هزار دستگاه تاکسی فرسوده پایتخت در دستور کار سازمان تاکسیرانی قرار دارد و تا پایان سال جاری این ظرفیت نوسازی و جایگزینی خواهد شد البته از ابتدای سال جاری تاکنون 9 هزار و 850 دستگاه از این خودروها نوسازی و از رده خارج شده اند.

مدیرعامل سازمان مدیریت و نظارت بر تاکسیرانی شهر تهران در پایان خاطرنشان کرد: امیدواریم با ادامه روند نوسازی در سال 96 هیچ خودروی فرسوده ای در ناوگان تاکسیرانی شهر تهران فعالیت نداشته باشد.

 




درج يادداشت و نظرات

نام:
  ايميل:
توضيحات: