جستجو

آرشيو

تماس با ما

درباره ما

صفحه نخست

 
تاريخ درج: چهارشنبه، 23 مهر 1393     
رانندگان ملزم به توقف کامل در برخورد با نابینایان هستند

به گزارش گروه حمل ونقل ترافیک شهری شهرداری نیوز،معاون آموزش سازمان حمل و نقل و ترافیک شهرداری تهران هم زمان با 23 مهر(روز جهانی نابینایان)گفت:شهروندان نابینا نیز مانند سایر شهروندان حق استفاده از امکانات و تجهیزات شهری از جمله قدم زدن امن و راحت در پیاده‌راه ها و رفت و آمد آسان و ایمن با وسایل حمل و نقل عمومی را دارند.

شهرام جباری زادگان افزود: نابینایان از آسیب-پذیرترین اقشار جامعه به شمار می آیند که بیش از سایر شهروندان در اضطراب عبور و مرور در معابر شهری و در معرض خطرات ناشی از حوادث ترافیکی قرار دارند.

وی با اشاره به این که همه شهروندان موظف اند هنگام رفت و آمد، مراعات حال نابینایان را بنمایند، اظهار کرد: شایسته است که همه ما چه در جایگاه راننده خودرو و راکب موتورسیکلت و چه به عنوان عابر پیاده، ایمنی عبور و مرور را در معابر شهری برای نابینایان فراهم کرده و نابينايي یا کم بینایی افراد را ناتواني تلقي نكنيم، بلكه آن را صرفاً يك محدوديت بدانيم.

جباری زادگان با بیان این که بهتر است وقتي نابينايي را مي بينيم كه قصد عبور از عرض خیابان را دارد، از او بپرسیم كه مي-توانيم به او كمك كنيم و در صورت پاسخ مثبت، به كمك او بشتابيم، تصریح کرد: بهتر است براي اين منظور بازوي خود را در اختيار فرد نابینا قرار دهیم تا او بازوي ما را گرفته و با هم از خيابان عبور كنيم و هنگام رسیدن به آن سوي خيابان نیز او را از موقعيت مسیر مقابلش آگاه كنيم.

وی با تأکید بر این که تشخیص عابران پیاده نابینا با توجه به این که معمولاً از عصای سفید استفاده می کنند، آسان تر از برخی گروه های کم توانِِ دیگر است، اضافه کرد: استفاده نابینایان از عصای سفید هنگام رفت و آمد در معابر شهری، ضریب ایمنی این عده را افزایش می دهد و عصای سفید نابینایان در تمام معابر اصلی و فرعی شهر به منزله چراغ قرمز برای وسایل نقلیه عبوری است.

معاون آموزش سازمان حمل و نقل و ترافیک شهرداری تهران در پایان با ذکر این نکته که نمایندگان مجلس شورای اسلامی با یک فوریت طرح الحاق یک تبصره به ماده 26 قانون رسیدگی به تخلفات رانندگی موافقت کرده اند، خاطرنشان کرد: در صورت تصویب نهایی این طرح، عبور و مرور نابینایان دارای عصای سفید در معابر شهری برای وسایل نقلیه در حکم چراغ قرمز خواهد بود و رانندگان ملزم به توقف کامل در برخورد با افراد نابینا خواهند شد.

 

 

 




درج يادداشت و نظرات

نام:
  ايميل:
توضيحات: