جستجو

آرشيو

تماس با ما

درباره ما

صفحه نخست

 
تاريخ درج: سه شنبه، 28 دی 1395     
برگزاری کلاسهای آموزشی گل و گیاه در منطقه 2

به گزارش گروه آموزش و فرهنگ سازی شهرداری نیوز، معاون خدمات شهری و محیط زیست منطقه دو از برگزاری کلاسهای آموزشی پرورش و نگهداری گل و گیاه در مرکز تحقیقات آموزشی مشاوره فضای سبز منطقه دو  خبرداد.

عباس صمدیان با اعلام این مطلب افزود: مرکز تحقیقات آموزشی مشاوره فضای سبز منطقه دوره کلاسهای آموزشی گل و گیاه را با هدف پرورش و نگهداری گل و گیاه برگزار می کند.

وی با اشاره به اینکه کلینیک گل و گیاه منطقه برای تشویق و ترغیب شهروندان به حفظ، نگهداری و توسعه فضای سبز، با برگزاری کارگاه‌های آموزشی پرورش گل و گیاه، ارتقای فرهنگ سبز زیستن را در میان شهروندان تقویت می‌کند. خاطرنشان کرد: این کلاسها به صورت مستمر در مراکز آموزش گل و گیاه برگزار می شود.

معاون خدمات شهری و محیط زیست منطقه با اشاره به دوره های آموزشی این مرکز تاکید کرد: کاشت گل و گیاه آپارتمانی، نحوه آبیاری و کاشت گیاهان، تکثیر هرچه بیشتر گیاهان و نگهداری و ارائه اطلاعات مربوط به انواع گیاهان آپارتمانی، حفظ محیط زیست و تهیه گلدان با بطری های بازیافتی برگزار می شود.

وی با بیان اینکه هدف از برگزاری این دورهها اصلاح الگوی مصرف در این منطقه است، تصریح کرد: یکی از موضوعاتی که همیشه در رابطه با ابداعات مطرح بوده و اولین عامل اصلی در آن به شمار می رود موضوع خلاقیت و اینکه ذهن خلاق همواره به دنبال تولید است، اما گاهی این تولید از وسایل کاملا بازیافتی و به تعبیری دیگر غیرقابل استفاده است.

به گفته صمدیان، دوره های این کلاسها شامل آموزش هرس درخت و درختچه، آموزش سبزیکاری، آموزش پرورش و نگهداری گیاهان آپارتمانی، تهیه ورمی کمپوست، آموزش تکثیر و هرس گل های زینتی ، کاشت و نگهداری و پرورش گل زعفران، نگهداری و پرورش بنفشه آفریقایی، پرورش و نگهداری گلهای فصلی و آلوئه ورا، شناسایی آفات و بیماریها و ساخت تراریوم است.

 

 

 

 




درج يادداشت و نظرات

نام:
  ايميل:
توضيحات: