جستجو

آرشيو

تماس با ما

درباره ما

صفحه نخست

 
تاريخ درج: دوشنبه، 27 دی 1395     
امضای تفاهم نامه محیط زیستی با رانندگان در خیابان آزادی

به گزارش اخبار مناطق 22 گانه شهرداری نیوز، شهردار منطقه 9 گفت: همزمان با هفته هوای پاک، برنامه های متنوعی برگزار می شود و در این هفته آموزشگران در خیابان آزادی حضور یافته و با رانندگان و به ویژه خودروهای تک سرنشین تفاهم نامه ای امضاء می کنند تا حتی المقدور از خودروهای خود در روزهای آلوده پایتخت استفاده نکنند.

حمید محسنی در این خصوص اظهار داشت: در هفته هوای پاک برنامه های آموزشی مناسبی در نظر گرفته شده که براساس زمان بندی معینی اجرایی می شود.

وی افزود: تفاهم نامه محیط زیستی با رانندگان یکی از برنامه های ویژه این هفته است که بر همین اساس آموزشگران در خیابان آزادی بعنوان یک محور پرتردد و یکی از شریان های اصلی شهر تهران حضور می یابند تا با رانندگان و به ویژه خودروهای تک سرنشین تفاهم نامه ای امضاء کنند.

شهردار منطقه 9 ادامه داد: براساس این تفاهم نامه، رانندگان متعهد می شوند که در روزهایی که هوای پایتخت آلوده است از خودروهای خود استفاده نکرده و از وسایل حمل و نقل عمومی استفاده کنند و همچنین پسماندها و زباله ها را از خودروی خود به فضای بیرون نریزند.

وی تصریح کرد: استفاده از حمل و نقل عمومی ( تاکسی ، اتوبوس و مترو ) و گسترش فضای سبز در  تلطیف و کاهش آلودگی هوا بسیار اثرگذار بوده و در این سال ها شهرداری به صورت ویژه ای در توسعه حمل و نقل عمومی و فضای سبز کار کرده و همچنان اولویت نخست برنامه های شهری است.

محسنی تاکید کرد: بحث آموزش محیط زیستی را باید جدی بگیریم و خود ما به عنوان مدیران و مسئولان شهری باید نکات محیط زیستی را رعایت کرده و در محل زندگی و کار خود نیز الگو باشیم.

وی اذعان داشت: بحث آموزش به کودکان و دانش آموزان هم بسیار جدی است و باید به شکل ویژه ای به آن پرداخته شود و خوشبختانه کلاس ها و کارگاه های آموزشی خوبی برای شهروندان در مدارس ، سراهای محله و مساجد برگزار کرده ایم.

شهردار منطقه 9 خاطرنشان کرد: اين شهرداري تمام توان خود را با استفاده راهبردهاي کلان شهرداري تهران در زمينه ارتقاء سلامت عمومي از راه ايجاد فضا و بسترهاي مناسب به کار مي گيرد تا رضایتمندی بیشتر شهروندان را حاصل کند.

 




درج يادداشت و نظرات

نام:
  ايميل:
توضيحات: