جستجو

آرشيو

تماس با ما

درباره ما

صفحه نخست

 
تاريخ درج: يکشنبه، 26 دی 1395     
تدوین بودجه شهرداری باید انقباضی باشد

 نحوه تامین درآمدهای پایدار شهرداری نیازمند همکاری دولت و مجلس است

به گزارش گروه نگاه پارلمان به شهر شهرداری نیوز، رئیس کمیسیون معماری و شهرسازی شورای اسلامی شهر تهران با اشاره به تدوین بودجه سال 96، اعلام کرد: شهرداری تهران با توجه به تامین و کسب درآمدهای این سازمان، باید رویکرد تدوین بودجه انقباضی را در پیش بگیرد.

محمد سالاری با بیان اینکه سیاست های مبنی بر نحوه تدوین بودجه سال 96 اعلام شده است، عنوان کرد: یکی از مهمترین اقداماتی که باید از سوی دولت و مجلس برای شهرداری ها صورت بگیرد، نحوه تامین درآمدهای پایدار است که اگرچه اقداماتی در این راستا انجام شده است اما هنوز شاهدیم که شهرداری های کلانشهرهای کشور قسمت عمده درآمد خود را از درآمدهای ناپایدار تامین می کنند.

وی با تاکید بر اینکه چند سالی است با رکود ساخت و ساز مواجه هستیم، خاطرنشان کرد: این مهم کاهش قابل توجه پروانه های ساختمانی در شهر تهران را در پی داشته است و این امر می طلبد تا شورای شهر نیز در تدوین و تصویب بودجه یک رویکرد متفاوتی را اتخاذ کند.

رئیس کمیسیون معماری و شهرسازی شورای اسلامی شهر تهران ادامه داد: با توجه به اینکه بارگذاری در حوزه کاربری های درآمد زا همانند تجاری، اداری و خدماتی در مناطق و محلات مرغوب شهر تهران در آستانه اشباع است، باید رویکردهای نظارتی از سوی شورای شهر، کمیسیون های تخصصی شورای عالی شهرسازی و معماری و کشور بر این موضوع صورت گیرد.

 




درج يادداشت و نظرات

نام:
  ايميل:
توضيحات: