جستجو

آرشيو

تماس با ما

درباره ما

صفحه نخست

 
تاريخ درج: چهارشنبه، 23 مهر 1393     
اینترنت‌نسل‌سوم‌ارزان‌ترازGPRSاست

تسنیم: محمود واعظی درباره اینکه چرا علی‌رغم وعده‌های داده شده مبنی بر کاهش هزینه‌ها در نسل‌های سوم و بالاتر ارتباطی شاهد خالی شدن سریع شارژ گوشی‌های اعتباری مخصوصا در زمان استفاده از اینترنت موبایل هستیم؟، گفت: مشکل در اینجاست که پوشش خدمات اپراتورها در نسل‌های سوم و بالاتر هنوز فراگیر نشده و از این رو مشترکان در تمامی نقاط به این نسل‌ها دسترسی ندارند.

وی عنوان کرد: تا زمانیکه پوشش کامل نشود، ممکن است مشترکان در نقاطی روی نسل گذشته (GSM) که هزینه‌های بالاتری دارد، باشند و در نقاطی دیگر از نسل سوم استفاده کنند.

وزیر ارتباطات خاطر نشان کرد: اگر نسل سوم به شکل کامل پیاده‌سازی شود، تغییرات چشم‌گیری در هزینه‌های مشترکان به وجود می‌آید و خدمات به صرفه‌تر می‌شود. در حال حاضر هم استفاده از اینترنت این نسل ارزان‌تر از گذشته است.

علی اصغر عمیدیان رئیس سازمان تنظیم مقررات و ارتباطات رادیویی هم در ارتباط با اینکه چرا هزینه‌های نسل سوم در دیتای آزاد مطابق نیم ریال محاسبه نمی‌شود، گفت: مصوبه خاصی را در زمینه تعرفه دیتای آزاد نسل‌های سوم و بالاتر ارتباطی نداشته‌ایم. هنوز به قیمت خاصی در کمیسیون تنظیم مقررات ارتباطات نرسیده‌ایم اما بیشتر درصدد آن هستیم که فضا را رقابتی کنیم تا برمبنای فضای رقابتی، قیمت‌های پیشین مربوطه به GPRS شکسته شود.

وی درباره اینکه چرا تا حال حاضر اقدامی برای نرخ‌گذاری دیتای آزاد در نسل‌های سوم و بالاتر ارتباطی نشده است؟، گفت: ایستاده‌ایم تا بازار به یک تعادلی برسد زیرا نسل‌های جدید ارتباطی برای اپراتورهای اول و دوم حدود یک ماه است که استارت خورده است.

معاون وزیر ارتباطات در ارتباط با اینکه گمان می‌کنید تعرفه دیتای آزاد روی چه عددی قرار گیرد؟، گفت: براساس مطالعاتی که برای یکسان‌سازی تعرفه GPRS و دیتای نسل‌های سوم و چهارم شده، فعلا ذهن‌مان روی عددی بین نیم و یک ریال است اما همچنان مصوبه‌ای در این زمینه نداریم و تعرفه آزاد دیتا در نسل‌های جدید هم همان 3 ریال است.




درج يادداشت و نظرات

نام:
  ايميل:
توضيحات: