جستجو

آرشيو

تماس با ما

درباره ما

صفحه نخست

 
تاريخ درج: شنبه، 3 اسفند 1392     
حرکت حمل و نقل شهری پایتخت در مسیر اقتصاد مقاومتی

به گزارش شهرداری نیوز ، معاون حمل و نقل و ترافیک شهرداری تهران همزمان با ابلاغ سیاست های کلی اقتصاد مقاومتی از سوی مقام معظم رهبری (مدظله العالی)، از عملیاتی شدن این سیاست ها و پیاده سازی آن ها در حمل و نقل شهری پایتخت و حرکت این بخش در مسیر اقتصاد مقاومتی خبر داد.

مهندس سید جعفر تشکری هاشمی گفت: در ابلاغیه رهبر معظم انقلاب اسلامی (مدظله العالی)، برخورداری از نیروی انسانی متعهد، کارآمد و دارای عزم راسخ برای پیشرفت مورد تأکید قرار گرفته که بحمدا... مجموعه دست اندکاران حمل و نقل شهری در سطوح مختلف از این ویژگی ها برخوردار هستند.

وی الگوی اقتصادی بومی و علمی بر آمده از فرهنگ انقلابی و اسلامی که معظم له از آن به عنوان اقتصاد مقاومتی تعبیر  فرموده اند را الگویی برای حمل و نقل شهری دانست و افزود: در حوزه حمل و نقل و ترافیک با بومی سازی فعالیت هایی همچون حفر تونل، ساخت ایستگاه و تولید واگن مترو، سال هاست که حرکت خود را در این مسیر آغاز کرده ایم.

تحقق حمل و نقل شهری پویا، پیشرو و مبتنی بر عدالت در تهران

معاون شهردار تهران با اشاره به این که با تدابیر مقام معظم رهبری (مدظله العالی)، بومی سازی فعالیت های حوزه حمل و نقل و ترافیک از جمله در مترو با استفاده از توان علمی متخصصان داخلی شتاب می گیرد، اظهار کرد: در این زمینه دستاوردهای بسیاری به دست آورده ایم و به پیشرفت های خود در جهت تحقق این مهم ادامه همچنان خواهیم داد.

مهندس تشکری هاشمی با بیان این که  سعی کرده ایم تا با اتکاء به دانش و فن آوری، حمل و نقل شهری پویا، پیشرو و مبتنی بر عدالت را در تهران محقق کنیم، تصریح کرد: در ناوگان حمل و نقل عمومی راهبرد خود را بر اساس تحقق اصل 44 قانون اساسی که معظم له در سیاست های کلی اقتصاد مقاومتی بر آن تأکید فرموده اند، تدوین کرده و در این مسیر حرکت می کنیم.

وی با تأکید بر این که در حوزه حمل و نقل و ترافیک، بدون درنگ نسبت به برنامه ریزی آن بخش از سیاست های ابلاغی اقتصاد مقاومتی که در این حوزه قابل اجراست، اقدام می کنیم، اضافه کرد: به این منظور با تدوین نقشه راه، عرصه را برای نقش آفرینی مردم و فرصت را برای حضور فعالان اقتصادی در فعالیت های حمل و نقلی و مشارکت در این جهاد مقدس فراهم می نماییم.

نقشه راه حمل و نقل شهری با محوریت رشد بهره وری و تقویت ناوگان

معاون شهردار تهران با اشاره به رویکرد جهادی مدیریت شهری که در دیدار اخیر شهردار محترم تهران با رهبر معظم انقلاب اسلامی (مدظله العالی) نیز مورد تأکید ایشان قرار گرفت، اظهار کرد: امکانات و منابع مجموعه حمل و نقل و ترافیک به منظور تسهیل، تشویق و توسعه کارآفرینی و مشارکت حداکثری آحاد جامعه در فعالیت های حمل و نقلی به کار گرفته می شود.

مهندس تشکری هاشمی با بیان این که مدیریت شهری تهران مدیریتی دانش بنیان است، تصریح کرد: نقشه راه شهر تهران در حوزه حمل و نقل و ترافیک با محوریت رشد بهره وری، تقویت ناوگان و توانمندسازی نیروی انسانی و با هدف به کارگیری کامل ظرفیت ها و قابلیت های موجود تدوین شده است.

وی با تأکید بر این که افزایش امکانات حمل و نقل عمومی به کاهش شدت مصرف انرژی از یک سو و ارتقای شاخص های عدالت اجتماعی از سوی دیگر منجر می شود، اضافه کرد: آموزش سرمایه های انسانی شاغل در ناوگان حمل و نقل عمومی به منظور افزایش بهره وری ناوگان مورد توجه بیشتر قرار خواهد گرفت.

تقویت اقتصاد حمل و نقل به تثبیت اقتصاد ملی می انجامد

معاون شهردار تهران با اشاره به این که خدمات حمل و نقلی یک خدمت راهبردی است و در مدیریت شهری زمینه تجهیزات حمل و نقلی در مسیر کاهش وابستگی به خارج گام بر می دارد، اظهار کرد: در ناوگان حمل و نقل عمومی، ارتقای کیفی و کمی خدمات را مورد توجه قرار داده  و سعی کرده ایم تا با مدیریت و برنامه ریزی صحیح، نسبت به اصلاح الگوهای موجود اقدام کنیم.

مهندس تشکری هاشمی با بیان این که مدیریت شهری در جهت پاسخ گویی به نیازهای اقشار مختلف مردم در زمینه حمل و نقل حرکت می کند و تلاش کرده ایم تا نقش و سهم حمل و نقل عمومی را در مجموع جابه جایی های شهری تقویت کنیم، تصریح کرد: اقتصاد حمل و نقل از بخش های پیشگام اقتصاد ملی است و تقویت آن به تثبیت اقتصاد ملی می انجامد.

وی با تأکید بر اهمیت انتقال فن آوری های پیشرفته حمل و نقلی به کشور، این مهم را باعث تقویت حمل و نقل شهری و کاهش آسیب پذیری این بخش دانست و اضافه کرد: افزایش امکانات حمل و نقل عمومی برابر با کاهش مصرف انرژی و فرآورده های نفتی و برداشت بی  رویه از منابع تجدید ناپذیر کشور است.

شفاف سازی، روان سازی و روزآمدسازی فعالیت های حمل و نقلی

معاون شهردار تهران با اشاره به این که توسعه حمل و نقل عمومی منجر به صرفه جویی در هزینه های عمومی کشور خواهد شد، اظهار کرد: تقویت فرهنگ جهادی، اصلی ترین سیاست راهبردی مدیریت شهری و مهم ترین راهبرد حوزه حمل و نقل و ترافیک است و به منظور تقویت این سیاست، نسبت به تبیین اقتصاد مقاومتی و تحقق آن با بسیج همه امکانات موجود اقدام می کنیم.

مهندس تشکری هاشمی با بیان این که با شناسایی و به کارگیری ظرفیتهای موجود در جهت دسترسی به حداکثر توان ممکن در حوزه حمل و نقل و ترافیک گام بر می داریم، تصریح کرد: به این منظور با رصد و پایش لحظه به لحظه برنامه های خود، هوشمندسازی فعالیت ها و فعال سازی پروژه های این حوزه را مورد توجه ویژه قرار خواهیم داد.

وی در پایان با تأکید بر لزوم شفاف سازی، روان سازی و روزآمدسازی فعالیت های حوزه حمل و نقل و ترافیک، خاطرنشان کرد:  به این منظور نسبت به استانداردسازی کلیه فعالیت های خود اقدام می کنیم و تمام دست اندرکاران این حوزه تمامی توان خود را به کار خواهند گرفت تا با تدابیر شهردار محترم تهران، نسبت به تحقق فرمایشات مقام معظم رهبری (مدظله العالی) در قالب سیاست های کلی اقتصاد مقاومتی جامه عمل بپوشانند.




درج يادداشت و نظرات

نام:
  ايميل:
توضيحات: