جستجو

آرشيو

تماس با ما

درباره ما

صفحه نخست

 
تاريخ درج: يکشنبه، 19 دی 1395     
راه اندازی خط سامانه اتوبوس های تندرو در تهرانسر در آینده نزدیک

به گزارش گروه حمل و نقل عمومی و شهری شهرداری نیوز، شهردار منطقه21 با اشاره به راه اندازی خط سامانه اتوبوس های تندرو در منطقه 21 در آینده نزدیک خبر داد و گفت: به محض خریداری اتوبوس های موردنیاز این خط، طرح مذکور عملیاتی خواهد شد.

جمال بافرانی ، با بیان این خبر گفت: در راستای مطالبات شهروندان در منطقه و براساس دستور شهردار تهران در خصوص توسعه حمل و نقل عمومی دراین منطقه این طرح در دستور کار قرار گرفت.

وی اذعان کرد: به لحاظ جغرافیایی طول منطقه 27 کیلومتر از میدان آزادی تا گرمدره است و این در حالیست که 5کیلومتر به سمت میدان آزادی متعلق به منطقه 9 شهرداری تهران است.

شهردار منطقه 21 با بیان اینکه برای احداث سامانه مذکور امتداد خط یک از میدان آزادی تا چهارراه تهرانپارس مدنظر است، تاکید کرد: این خط ادامه خط یک بی آر تی بوده و از میدان آزادی تا مرز منطقه 21 در گرمدره که هم مرز با استان البرز است و کارخانه ها و شهرک های زیادی نیز در این مسیر قرار دارد را پوشش می دهد به طوری که بافت متراکم در  منطقه را به 2 قسمت تقسیم می کند. 

بافرانی با اشاره به جمعیت تهرانسر در منطقه با حدود 140 هزار نفر تصریح کرد: شهرقدس هم 350هزار نفر جمعیت را در خود جای داده است گرچه این محدوده جزو شهرداری تهران نیست، اما شهرداری تهران همواره تلاش کرده تا به مردم شهرک های اقماری نیز خدمات دهد که راه اندازی خط اتوبوس تندرو مذکور می تواند تردد شهروندان را تسهیل کند.

وی با تاکید بر اینکه تاکنون پیگیری های زیادی در این باره انجام گرفته است، ادامه داد: این کار در دستور معاونت حمل و نقل ترافیک شهرداری تهران قرار گرفته و کارهای مطالعاتی و بررسی نهایی آن انجام شده است که امیدواریم در آینده نزدیک این طرح در جهت راحتی و آسودگی خیال شهروندان منطقه محقق شود.

بافرانی با بیان اینکه بحث اجرا منوط به این است که اتوبوس های این خط خریداری شوند، خاطرنشان کرد: به محض خریداری اتوبوس های مورد نیاز به زودی این طرح عملیاتی خواهد شد. باتوجه به فراوانی جمعیت از محور شهید لشکری به سمت میدان آزادی و همچنین وردآورد و گرمدره، تعداد اتوبوس ها تعیین خواهد شد.

وی با اشاره به احداث خط مترو در منطقه 21 گفت: بحث ادامه خط مترو از فرودگاه مهرآباد به تهرانسر و همچنین از ایستگاه ارم سبز به تهرانسر در حال حاضر در حال حاضر در دستور کار نیست.

 

 




درج يادداشت و نظرات

نام:
  ايميل:
توضيحات: