جستجو

آرشيو

تماس با ما

درباره ما

صفحه نخست

 
تاريخ درج: يکشنبه، 19 دی 1395     
اتمام طرح بهسازی محوطه برج و میدان آزادی تا دهه فجر

به گزارش گروه عمران شهری شهرداری نیوز، شهردار منطقه 9 با اشاره به طرح بهسازی سطح پیرامونی میدان آزادی از اتمام این پروژه تا دهه فجر خبر داد و گفت: این طرح با زیربنایی حدود 14 هزار مترمربع در 4 فاز از ابتدای سال 94 آغاز شده که 3 فاز آن در قالب عملیات جلوگیری از نفوذ آب به مجموعه زیرین برج آزادی در دستور کار قرار گرفت.

حمید محسنی با اعلام این خبر اظهار داشت: با توجه به عملیات بهسازی محوطه برج آزادی از سوی معاونت فنی و عمرانی شهرداری تهران، پیشرفت فیزیکی این پروژه به مرز 80 درصدی رسیده و با توجه به مساعد بودن شرایط جوی این پروژه تا دهه فجر تکمیل خواهد شد.

وی افزود: اقدامات اجرایی پروژه بهسازی محوطه برج آزادی در 4 فاز کلید خورد که 3 فاز آن عملیاتی و فاز چهارم نیز از اوایل سال 96 شروع خواهد شد.

شهردار منطقه 9 با بیان اینکه عملیات صورت گرفته در 3 فاز اجرایی به منظور جلوگیری از نفوذ آب ناشی از نزولات جوی و آبیاری فضا سبز به مجموعه زیرین برج آزادی بوده نیز گفت: عملیات تخریب و خاکبرداری، رفع زوائد فیزیکی، اجرای بتن شیب بندی، 3 لایه ایزوگام، اجرای دیواره باغچه ها، حفر 10 حلقه چاه جذبی و اجرای پیاده روها با سنگ انجام شده و اجرای بام سبز ( روف گاردن ) در حال اجرا است.

محسنی تصریح کرد: تجهیزات مربوط به بام سبز ( روف گاردن ) تهیه و وارد کارگاه پروژه و نصب شده است و این سیستم مدرن، وظیفه بهینه‌سازی مصرف آب، زهکشی و هدایت آبهای سطحی و در نهایت محافظت از سازه زیرین برج آزادی در برابر رطوبت را بر عهده دارد.

وی اذعان داشت: اجرای بام سبز ( روف گاردن ) یکی از مهمترین اقدامات باقی‌مانده در پروژه بهسازی میدان آزادی است و به میزان 3 هزار مترمربع اجرایی خواهد شد و در حال حاضر برای این طرح، خاک مناسب در محدوده پخش شده است.

شهردار منطقه 9 ادامه داد: همزمان با اجرای مراحل پایانی طرح بهسازی محوطه برج آزادی، کلیه نواقص اطراف میدان آزادی برطرف شده و اصلاح و مرمت مورد نیاز تپه های اطراف و ساخت آبنما به پایان می رسد.

 




درج يادداشت و نظرات

نام:
  ايميل:
توضيحات: