جستجو

آرشيو

تماس با ما

درباره ما

صفحه نخست

 
تاريخ درج: شنبه، 18 دی 1395     
زمانی اعلام کرد
استقبال 1000نفری از اتوبوس های تغذیه

به گزارش گروه آوزش و فرهنگ سازی شهرداری نیوز، مدیرکل سلامت شهرداری تهران با اشاره به استقرار 3اتوبوس تغذیه در تهران همزمان با هفته بسیج ملی تغذیه سالم گفت: این اتوبوس ها از تاریخ 12 لغایت 15 دی ماه در میادین اصلی مناطق 22گانه مستقر شدند و در همین مدت کوتاه بیش از 1000 نفر از شهروندان از خدمات این اتوبوس ها استفاده کردند.

سمانه زمانی با تاکید بر برنامه های سلامت محور شهرداری تهران در راستای توسعه سلامت شهروندی اظهار کرد: طی سال های اخیر تلاش کرده ایم تا با استقرار اتوبوس های سلامت، اتوبوس ایدز و اتوبوس دیابت در نفاط مختلف شهر به ویژه مناطق کم برخوردار امکان دریافت خدمات آموزشی و مشاوره ای رایگان را فراهم کنیم.

وی با اشاره به استقبال خوب شهروندان از اتوبوس های سلامت و ایدز گفت: آمارهای ما نشان می دهد که در مدت کوتاه فعالیت اتوبوس های ایدز بیش از 30 هزار نفر از شهروندان به این اتوبوس ها مراجعه کردند و حدود 6 هزار نفر نیز از خدمات آموزشی، مشاوره و ارجاع به پزشک بهره بردند.

مدیرکل سلامت شهرداری تهران با یادآوری اینکه استقبال خوب شهروندان از طرح اتوبوس ها منجر به استقرار 3اتوبوس تغذیه در پایتخت شد، تصریح کرد: این اتوبوس ها به همت اداره کل سلامت شهرداری تهران و با همکاری دفتر بهبود تغذیه جامعه وزارت بهداشت و دانشگاه های علوم پزشکی شهید بهشتی، ایران و تهران از تاریخ 12 لغایت 15 دی ماه از ساعت 9 الی 16 در یکی از میادین اصلی مناطق 1،2،4،7،8،11،12،16و18 مستقر شدند.

زمانی هدف از اجرای این طرح را فرهنگ سازی، ارائه خدمات آموزشی و مشاوره ای در خصوص کاهش مصرف نمک، قند ، شکر و روغن و افزایش مصرف میوه و سبزی دانست و گفت: در این اتوبوس ها کارشناسان تغذیه خدمات آموزشی، مشاوره ای، تست قند خون، فشار خون، سنجش وزن و قد به شهروندان ارائه دادند.

به گفته وی، بیش از هزار نفر از شهروندان طی این 3 روز از خدمات اتوبوس های تغذیه استفاده کردند.

مدیر کل سلامت شهرداری تهران در پایان با تاکید بر ادامه فعالیت اتوبوس های سلامت در پایتخت عنوان کرد: به دلیل استقبال خوب شهروندان از اتوبوس ها، قرار است از این پس فعالیت اتوبوس ها در قالب مناسبت های مختلف ادامه پیدا کند. به این معنی که در آینده نزدیک شاهد فعالیت اتوبوس سلامت مردان در نقاط مختلف تهران خواهیم بود.

 




درج يادداشت و نظرات

نام:
  ايميل:
توضيحات: