جستجو

آرشيو

تماس با ما

درباره ما

صفحه نخست

 
تاريخ درج: سه شنبه، 22 مهر 1393     
آمادگی‌ مناسبی جهت مقابله با بحران‌های شهری وجود دارد

به گزارش گروه پارلمانی شهرداری نیوز، عضو فراکسیون مدیریت شهری و روستایی مجلس شورای اسلامی گفت: دستاورد جشنواره «شهر آماده» باید محملی برای افزایش آموزش، آگاهی‌بخشی و تبادل تجربیات همه اقشار اعم از شهروندان، مراکز امدادی و سایر سازمان‌های ذیربط در حوزه مدیریت بحران باشد.

مهرداد بائوج لاهوتی با اشاره به برگزاری نخستین جشنواره «شهر آماده» با شعار «سلام تهران بادوام» طی روزهای 26 مهرماه تا اول آبان‌ماه سال جاری تصریح کرد: دستاورد این جشنواره باید افزایش آموزش و آگاهی‌بخشی همه اقشار اعم از شهروندان، مراکز امدادی و سایر سازمان‌های ذیربط در حوزه فعالیت خود در زمان وقوع زلزله باشد.

وی با استقبال از برگزاری جشنواره شهرآماده با هدف بررسی راه‌های مدیریت شهری در زمان بروز بحران تأکید کرد: اگر همه برای روش‌های مدیریت بحران در زمان زلزله تمرین کنیم و به وظایف خود نیز آگاه باشیم، در زمان وقوع حادثه کمترین خسارت را شاهد هستیم، لذا آموزش باید مهم‌ترین دستاورد جشنواره «شهر آماده» باشد.

عضو کمیسیون عمران مجلس با بیان اینکه وقوع زلزله در تهران اجتناب‌ناپذیر است و هر لحظه امکان این اتفاق در شهر تهران وجود دارد، افزود: مقام‌سازی ساختمان‌ها، اقدامات پیشگیرانه در جهت کاهش تلفات و برنامه‌ریزی جهت امدادرسانی و مدیریت بحران بعد از وقوع زلزله از اهمیت زیادی برخوردارند اما در کنار اینها، مهم‌ترین موضوع افزایش سطح آگاهی به مردم است، چراکه مردم باید بدانند زمان وقوع حادثه چه اقداماتی برای حفظ جان خود باید انجام دهند.

عضو فراکسیون مدیریت شهری و روستایی مجلس گفت: همچنین باید به مردم هشدار دهیم که اگر ساختمان‌های ناپایدار را مقام نکنند، خطر در کمین آنها است اما متأسفانه شاید کمتر به این موضوعات پرداخته شده که امیدواریم این همایش‌ها بتوانند در این زمینه نقش‌آفرینی داشته باشند. وی با اشاره به نقش شهرداری در برگزاری جشنواره «شهر آماده» ادامه داد: طی بازدیدهای انجام شده، آمادگی‌های مناسبی در شهرداری در جهت تقویت زیرساخت‌ها وجود دارد و در همه مناطق و نواحی ابزارهای مورد نیاز و اتاق مدیریت بحران ایجاد شده است، ضمن اینکه امکانات لازم در این راستا پیش‌بینی شده، اما قبل از همه این اقدامات، همکاری و آموزش مردم برای مقابله با پدیده زلزله باید مد نظر باشد.

عضو فراکسیون مدیریت شهری و روستایی مجلس همچنین بر توانمندسازی بافت‌های فرسوده تأکید کرد و گفت: طبق قانون برنامه پنجم توسعه سالانه باید 10 درصد از بافت‌های فرسوده توانمندسازی شود.

 




درج يادداشت و نظرات

نام:
  ايميل:
توضيحات: