جستجو

آرشيو

تماس با ما

درباره ما

صفحه نخست

 
تاريخ درج: سه شنبه، 14 دی 1395     
درویشی اعلام کرد:
تحقق فاينانس خريد ١٠٠٠دستگاه واگن پشت دروازه دولت

به گزارش گروه حمل و نقل عمومی و شهری شهرداری نیوز، مديرعامل شركت راه اهن شهري تهران و حومه با گلايه از بي مهري دولت در تامين واگن های مترو تهران گفت: فاينانس خريد ١٠٠٠دستگاه واگن به امضا رسيده و اكنون به دولت ارايه شده كه امیدواریم دولت اجرایی کند. این در حالی است که انتظار داريم دولت سهم ٥٠درصدي خود را در حمل و نقل عمومي را نیز محقق كند.

هابيل درويشي در مراسم بهره برداري از ٦٥ دستگاه واگن و لكوموتيو برقي مترو تهران گفت: با ورود واگن هاي جديد به مترو تهران ٢٥٠ هزار سفر به سفرهاي روزانه مترو اضافه مي شود .

مديرعامل شركت متروي تهران تصريح كرد: توليد واگن در شركت واگن سازي تهران دوبرابر شده است. در عين حال كه اكنون بالغ بر٨٠ درصد در تجهيزات ثابت و ٦٠ درصد در بخش واگن سازي به خودكفايي رسيده ايم .

وي با تاكيد بر اينكه هدف گذاري تا پايان سال ٩٦ ، رسيدن به توليد بومی ٨٥ درصدي واگن است، گفت: بيش از ٢٠٠ سازنده در توليد واگن مشاركت دارند و امروز واگن سازي مي تواند صادرات واگن داشته باشد.

درويشي تاكيد كرد: اتمام خطوط در دست ساخت مترو كار بزرگي است كه نيازمند حمايت دولت نيز است.

وی با بیان اینکه آلودگی هوا یک بلای آسمانی نه بلای انسانی، گفت: تنها راهکار مدیریت و کاهش آلودگی هوا توسعه حمل ونقل عمومی است مترو شاخص آن است.

درویشی با تاکید بر اینکه تدبیر مدیریت شهری در توسعه حمل ونقل ریلی بی نظیر است، گفت: البته گفتن آن آسان اما انجام آن بسیار سخت است و شهرداری به تنهایی بار این سختی و دشواری را به دوش می کشد.

وی با اشاره به بهره برداری از 100 کیلومتر خطوط متروی جدید در طی چند ماه آینده تصریح کرد: 90 دستگاه واگن از طریق وام خریداری شده که به خطوط در دست بهره برداری وارد می شود، اما واقعیت این است که وقتی خطوط متروتهران به 300 کیلومتر برسد، 3 هزار دستگاه واگن نیاز است که نیازمند حمایت دولت در این بخش هستیم .

وی با اشاره به ضرب المثل "سنگ بزرگ علامت نزدن است" گفت: حتما اگر به دولت بگوییم 3 هزار دستگاه واگن نیازداریم حمایتی نمی کند، اما در حال حاضر فاینانس خرید هزار دستگاه واگن به امضا رسیده و مدارک و مستندات را به دولت تحویل داده ایم انتظارداریم دولت محترم حداقل نیاز متروی تهران که هزار دستگاه می باشد را حمایت و اجرایی کند. این در حالی است که دولت وظیفه دارد 50 درصد در بخش حمل ونقل عمومی مشارکت کند.

وی با بیان اینکه امروز در ساخت مترو همه عملیات ساخت طراحی و مطالعه بومی است، گفت: واگن سازی می تواند سفارش گرفته و صادرات واگن داشته باشیم .

 




درج يادداشت و نظرات

نام:
  ايميل:
توضيحات: