جستجو

آرشيو

تماس با ما

درباره ما

صفحه نخست

 
تاريخ درج: دوشنبه، 13 دی 1395     
«به‌اضافه‌مستند» رنگ آنتن راندید!

خبرگزاری فارس: برنامه «به اضافه مستند» که قرار بود از سه شنبه این هفته با پخش مستند «مادرکشی» به کارگردانی کمیل سوهانی و از تولیدات مرکرز بررسی استراتژیک ریاست جمهوری، به روی آنتن شبکه مستند برود، علی‌رغم توافقات قبلی بر سر پخش این مستند با مرکز بررسی‌های استراتژیک به دلیل فشار وزیر نیرو به این مرکز، با وجود ضبط برنامه با حضور کارشناسان موافق و مخالف موضع مستند در این حوزه لغو شد.

بر اساس این گزاش پس از اعلام خبر پخش و بررسی مستند «مادرکشی» که به بررسی بحران آب و تاثیر سدسازی بی‌رویه بر ایجاد این بحران در طول تمام دولت‌های پس از انقلاب می‌پردازد، فشارهای زیادی از طرف دولت به سازمان صدا و سیما وارد شد تا از پخش این مستند جنجالی جلوگیری به عمل آید. اما نهایتا با توجه به بی‌فایده بودن این فشارها، مالک فیلم پخش مستند را مشروط به رضایت وزارت نیرو دانست که از چندی قبل به دنبال جلوگیری از پخش مستند «مادرکشی» بود، تا به این ترتیب پخش اولین قسمت برنامه «به اضافه مستند» از سوی مالک فیلم یعنی بخش دیگری از دولت لغو شود.

این توقیف در حالتی اتفاق افتاد که پیشنهاد اضافه شدن یک آیتم توسط وزارت نیرو از سمت این نهاد رد شد و این وزارت ترجیح داد به جای معرفی نماینده جهت شرکت در برنامه و ارایه نقطه نظرات، با اعمال فشار مانع پخش مستند شود.

روابط عمومی برنامه به اضافه مستند ضمن عذرخواهی از مخاطبان به جهت مشکلات به وجود آمده به اطلاع می رساند برنامه به اضافه مستند از هفته آینده هر سه شنبه ساعت 20:30  با پخش مستندهای جنجالی مساله محور و بحث و بررسی پیرامون آنها به روی آنتن شبکه مستند خواهد رفت.




درج يادداشت و نظرات

نام:
  ايميل:
توضيحات: