جستجو

آرشيو

تماس با ما

درباره ما

صفحه نخست

 
تاريخ درج: دوشنبه، 13 دی 1395     
متلکی برای کی‌روش به سبک برانکو!

ورزش‌سه: برانکو ایوانکوویچ در جمع خبرنگاران درباره شرایط کنونی تیم پرسپولیس و مسائل مربوط به این تیم توضیحاتی را ارائه کرد که در ادامه می خوانید:
 
شرایط تیم
 
امروز 15 بازیکن سر تمرین آمده اند. ربیع خواه و ولادیمیر مشکل کوچکی دارند و فکر می کنم تا آخر هفته آماده شوند. امروز فقط در سالن وزنه تمرین می کنیم. فردا به ورزشگاه آزادی می رویم و تمرینات باز است. چهارشنبه باید یک بازی دوستانه برگزار می کردیم که این کار انجام نشد.
 
نقل و انتقالات باشگاه
 
هنوز هیچ بازیکنی را جذب نکردیم و طبیعی است که نیاز به جذب چند بازیکن داریم. با توجه به اینکه نیم فصل دوم سخت خواهد بود، طبیعی است که نیاز داریم کادر بازیکنان را افزایش دهیم. متاسفانه نقل و انتقالات کوتاه است؛ شاید به طور تئوریک طولانی به نظر برسد اما 10 روز دیگر بازی هایمان شروع می شود اما بازیکنانی که می خواهیم، با تیم ملی در اردو هستند و وقتی برگردند هم شرایط برای جذب آنها سخت تر می شود. ما برای جذب بازیکن در دو مسیر کار می کنیم. یک سری بازیکنان کنونی مان هستند و دسته دوم نفراتی که برای فصل بعد می خواهیم.  
 
تلاش فوتبال ایران فقط برای تیم ملی نیست
 
دیروز درباره اردوی تیم ملی صحبت نکردم. چون نمی دانستم آیا تیم ملی به اردو می رود یا خیر. با توجه به اینکه ملی پوشان به دوبی رفتند، برایشان آرزوی اوقات خوشی را دارم. امیدوارم خوب کار کنند اما می خواهم بگویم تیم ملی مهم ترین بخش فدراسیون فوتبال محسوب می شود. طبیعی است ما به عنوان پرسپولیس و من به عنوان سرمربی سابق تیم ملی و مربی کنونی پرسپولیس برای تیم ملی کار می کنیم. افتخار می کنیم که این تعداد بازیکن در تیم ملی داریم. با این حال فوتبال در ایران فقط در تیم ملی نیست. تلاش برای فوتبال ایران فقط منحصر به تیم ملی نخواهد بود. رده های مختلف ملی هستند؛ مثل فوتسال و فوتبال بانوان و قطعا باشگاه ها که تیم ملی بزرگسالان حیاتش را مدیون باشگاه ها است.
 
قهرمان نشویم، مقصرش کی روش است
 
اگر ما قهرمان نشویم؛ اگر پرسپولیس و سایر تیم هایی که در لیگ قهرمانان آسیا بازی دارند به دور بعدی صعود نکنند، مقصر اصلی کی روش است. سازمان لیگ هم با این برنامه مقصر است. همینطور فدراسیون فوتبال هم که این برنامه را پذیرفته مقصر است. دلیلش را می گویم. مشکلات نقل و انتقالات به جای خود. طبق برنامه ای که برای بازی ها تهیه شده، بازیکنان در 7 ماه 100 روز با تیم ملی بودند و با باشگاه ها کمتر از 100 روز در اختیار باشگاه ها بودند. باشگاه ها این امکان را نداشتند که نفرات را آماده کنند و مجبور شدند 4 بار از نو استارت بزنیم. چون برنامه ای که تهیه شده واقعا وحشتناک است.
 
بازیکنان به جای تمرین در هواپیما هستند
 
به جای اینکه بازیکنان بین دو نیم فصل وقت داشته باشند استراحت کنند، همانطور که کی روش گفت نفرات باید استراحت کنند، آنها به اردوی تیم ملی می روند. آنها نمی توانند خود را برای سخت ترین بخش کار در نیم فصل دوم آماده می کنند. نیم فصلی که هر 4، 5 روز یک بازی خواهند داشت. در این شرایط بچه ها بیشتر وقتشان در هواپیما خواهد بود به جای زمین تمرین. این بازیکنان را من دیگر نمی توانم تغییر بدهم؛ فقط می توانم رهبری شان کنم. عملا تمرینات ما فقط ریکاوری خواهد بود و چیزی که از همه چیز مهم تر است و مقدس است، سلامتی بازیکنان است. حالا سلامتی را در خطر قرار دادند.
 
بازیکنان تعطیلی نخواهند داشت
 
بازیکنان عملا روز تعطیلی نخواهند داشت؛ شاید به زور در ایام نوروز بتوانم دو یه سه روز تعطیل کنم. با این شرایط من چطور می توانم با بازیکنی که در نقل و انتقالات او را می خواهم، صحبت کنم؟  
 
نگرانی بابت بیانیه نویسی کی روش؟
 
دوست دارم یک نفر بیاید با دلیل و مدرک و کاملا حرفه ای به من پاسخ بدهد که آیا اردوی دوبی درست است؟ عاقلانه است؟ آن هم بدون بازی تدارکاتی! سایت های مراکشی نوشته اند بازی در کار نیست. حتی اگر بازی هم برگزار شود، من چیزی که فکر می کردم را گفتم. مثل زمانی که گفته بودند اگر تیم ملی به اردو نرود، من مقصر هستم. برای این اردو در دوبی، می دانستم برگزار خواهد شد. زمانی که در اردوی امارات بودیم، گفتند که تیم ملی به امارات می آید.  یعنی از 3 ماه قبل مکان اردو رزرو شده بود و به هیچ کس هم نگفتند. چون می دانستند اعتراض می شود.
 
با کسی دشمنی ندارم
 
من با کسی مشکل ندارم. فقط چیزی که فکر می کنم واقعیت است را گفتم. هر کسی که می تواند، کارشناسانه من را قانع کند که آیا این اردو توجیه عقلانی و فنی دارد؟ آیا می شود بازیکن بدون آماده سازی هر 4، 5 روز بازی کند؟ فقط همین را می خواهم. با کسی دشمنی ندارم. من اول صحبت هایم گفتم که از تیم ملی حمایت می کنم. فقط می خواهم یادتان بیاورم، وقتی سال 2006 تیم را برای جام جهانی آماده می کردیم، تیم صباباتری علی دایی، یحیی گل محمدی و سهراب بختیاری زاده را به اردوی تیم ملی نداد چون یک بازی AFC داشتند و خیلی هم مهم نبود. ما 15 روز قبل از شروع جام جهانی به اردو رفتیم.  
 
به رابطه با قلعه نویی افتخار می کنم
 
 
من می دانم هماهنگی بین کادرفنی تیم ملی با مربیان باشگاهی وجود ندارد. بازیکن مصدوم را به اردو دعوت می کنند، به این بهانه که در باشگاه کار انجام نمی شود. ارتباط سالمی که بین تیم ملی و باشگاه ها باید باشد، وجود ندارد. اینکه چه کسی با چه کسی خوب است، توجهی ندارم. من با قلعه نویی رابطه خوبی دارم ولی با هم برای قهرمانی می جنگیم. او بهترین کارها را برای تیمش می کند و من برای تیم خودم. قبل از بازی و بعد از بازی هم با یکدیگر رفیق هستیم. به این رابطه افتخار می کنم؛ چون قشنگ ترین رابطه ورزشی است. مثل اینکه بازیکنی قبل از مسابقه برای مربی سابقش گل می آورد. این یک رسم زیبا در ایران است.
 
مشت برانکو روی میز!
 
اینکه بازیکنانی نظیر وریا غفوری، مهدی ترابی و ... که مصدومند با تیم ملی سفر کرده اند، دلیلش شاید این است که هوای دوبی بهتر است. من کی روش را متهم کردم، آنها مقصر هستند.(برانکو در این لحظه 3 بار با مشت روی میز کوبید) 3 بار تکرار کردم کی روش، سازمان لیگ و فدراسیون مقصر هستند. اگر بازیکن زیر 22 سال را دعوت می کرد، شاید بعدا در آینده در جام جهانی برای بازی کردن کاندیدا شوند. آن زمان می پذیرفتم. به عنوان یک حرکت خوب که می خواهد جوانان را ببیند و بشناسد. این کار نشد و به همین خاطر مخالفم.
 
ماجرای ژوزه تکرار نشود؟
 
من وارد این بحث ها نمی شوم. وظیفه من این است حداکثر تجربه حرفه ای خود را به نفع باشگاهم انجام دهم. به سود هواداران و این باعث رضایتم است. همه چیز می تواند اتفاق بیفتد اما خودم را درگیر این مسائل نمی کنم.
 
آیا ما دیدن تمرین را ممنوع کردیم؟
 
ما مرحله به مرحله باید پیش برویم. باید یک نفر را به دوبی بفرستیم تا با بازیکنان مورد نظرمان مذاکره کنیم. با این حال نمی توانیم به باشگاه ایرانیان وارد شویم ؛ چون حضور افراد احتمالا ممنوع شده باشد. در این صورت خدای ناکرده کسی می بیند که تیم ملی دارد چه کاری انجام می دهد. آیا ما در دوبی دیدن تمرینات را ممنوع کردیم؟
 
6 ماه پیش با رفیعی حرف زدم
 
 
6 ماه پیش با سروش رفیعی در مراسمی صحبت کردم. در مراسم بهترین های فصل با او حرف زدم. دیگر با او حرفی نزدم. می خواستیم محترمانه برخورد کنیم؛ نسبت به سروش  و نسبت به باشگاه تراکتورسازی. امروز هم به دوبی رفته است. چطور با او صحبت کنیم؟
 
با سوریه جنگ زده مساوی کردیم!
 
 
باشگاه ها چه چیزی را در اختیار کی روش نگذاشتند؟ بازیکنان 100 روز در اختیار تیم ملی بودند. بقیه تیم های ملی چند روز اردو داشتند؟ شاید سوریه بیشتر در اختیار داشته است. آنجا جنگ است و لیگ ندارند. بازیکنان سوریه مسافر شده اند! هر روز منتظر هستند تا زنگ بزنند و بگویند خانواده تان کشته شد. آنها فقط در جبهه نیستند. ما با آنها صفر- صفر مساوی کردیم! کی روش چند بازی لیگ را تماشا کرده است؟ آیا بازیکنان را ماهواره ای آنالیز کرده است؟
 
طعنه برانکو به تاج
 
 
برانکو درباره اینکه تاج گفته تیم ملی باید به کشورهای عربی برود، با کنایه گفت: «سال نوی میلادی است. در دوبی هوا خوب است. آیا کی روش به ایران آمده است؟ من فقط سوال کردم!»
 
زمان برای آماده سازی نداریم
 
ما زمان نداریم. باید 20 روز تا یک ماه استراحت باشد تا تیم را آماده کنیم اما اینطور نیست. هر 5 روز بازی داریم. فقط یک بازی استقلال است که 7 روز فاصله افتاده است. مشکل این است که بازیکنان تحت فشار زیادی خواهند بود و امکان مصدومیت زیاد است. هیچ کس فکر سلامتی بازیکنان نیست و در نهایت دودش در چشم تیم ملی می رود که خسته به آنجا می روند.
 
هیچ کس درباره عالیشاه و نوراللهی از من نپرسید
 
برای نیم فصل دوم دو بازیکن ما باید به سربازی می‌رفتند و هیچکس از من سؤال نکرد و امید عالیشاه و احمد نوراللهی را برداشتند و بردند! ما در نیم فصل دوم فشار زیادی را تحمل خواهیم کرد، احتمال مصدومیت بازیکنان افزایش پیدا خواهد کرد و هیچکس به فکر سلامتی بازیکنان نیست که مهم‌ترین مسئله است. بازیکنان به اردوی تیم ملی می‌روند و خسته برمی‌گردند. این را هم تا الان نگفته بودم که بازیکنان پس از هر اردو با دو سه کیلو اضافه وزن برمی‌گردند.
 
به قشقایی باختیم، حرفی از مقصر نزدم
 
ما برای قهرمانی خواهیم جنگید، اما می‌گویم اگر این اتفاق رخ ندهد، مقصر اصلی چه کسی خواهد بود. من هیچوقت کار خودم را توجیه نمی‌کنم. ما به قشقایی بدون ملی‌پوشان باختیم، اما اشتباه خودم بود و نگفتم تقصیر تیم ملی است. من خودم اشتباه کردم و خواستم کار را آسان کنم، چون دیگر وقت نبود که بازی کنیم. من به این دلیل این حرف‌ها را زدم که برای جذب بازیکن فقط  دیروز فرصت صحبت کردن با بازیکنان را داشتیم و با این اوصاف، چگونه بازیکن جدید بیاوریم.
 
لباس و تجهیزات تیم ملی در اختیار فدراسیون است
 
من هم دوست دارم کمپ تمرینی ببینم اما لباس و تجهیزات در اختیار فدراسیون است. البته به من ارتباطی ندارد که روش کی‌روش چیست و او چه کاری می‌کند. همه ما اینجا هستیم که با دانش و تجربه‌مان به فوتبال ایران کمک کنیم، اما همه چیز فقط تیم ملی اصلی ما نیست. درست است، این تیم اهمیت زیادی دارد، اما این تیم ملی است که به افراد دیگر وابسته است و افراد دیگر به تیم ملی وابسته نیستند. ما لیگ قهرمانان آسیا داریم، لیگ داریم، تیم‌های پایه داریم و تیم ملی هم از باشگاه‌ها تغذیه می‌شود. تیم ملی ایران تغذیه شده و الهام گرفته از همه تیم‌هاست که تیم امید، رده‌های پایه، فوتبال بانوان و همه مسائلی که مربوط به فوتبال می‌شود، تیم ملی را می‌سازند.
 
هر اطلاعاتی داشتم، به قلعه نویی دادم
 
کی‌روش نظر خودش را دارد و من هم حرف خودم را زدم. من هم سرمربی تیم ملی ایران بودم و بعد از من قلعه‌نویی آمد. می‌توانید از او هم بپرسید. ما در برلین همدیگر را دیدیم و هر اطلاعاتی که داشتم و می‌توانستم به قلعه‌نویی دادم، چون هدف خاص ما موفقیت تیم ملی ایران است. از بازیکنان من بپرسید که آیا یک بار درباره تیم ملی صحبت کرده‌ام یا به آنها گفته‌ام که به تیم ملی نروید. همین الان چند بازیکن ما استحقاق حضور در تیم ملی را دارند، اما برای من اهمیتی ندارد که روش کی‌روش چیست.
 
کی روش الگوی من است
 

من با کی روش جنگ سرد ندارم و به حال او غبطه می خورم. به همه ما نشان داده است که چطور باید کار کنیم. دمش گرم! او سمبل و الگوی من است!




درج يادداشت و نظرات

نام:
  ايميل:
توضيحات: