جستجو

آرشيو

تماس با ما

درباره ما

صفحه نخست

 
تاريخ درج: دوشنبه، 13 دی 1395     
فراهم سازی زیرساخت های حمل و نقل عمومی راه نجات از مسائل ترافیکی است

به گزارش گروه نگاه پارلمان به شهر شهرداری نیوز،، عضو کمیسیون انرژی مجلس شورای اسلامی در رابطه با توسعه ناوگان حمل و نقل عمومی گفت: با افزایش جمعیت کلان شهرها به طور مداوم بر بار مشکلات ترافیکی افزوده می شود و رفع آن نیازمند تامین شبکه حمل و نقل عمومی توسعه یافته است.

هدایت الله خادمی در گفتگو با خبرنگار شهرداری نیوز افزود: فراهم سازی زیر ساخت ها و توسعه ناوگان حمل و نقل عمومی تنها راه نجات از مسائل ترافیکی کلان شهرها است.

وی در ادامه تصریح کرد: متاسفانه بیشتر ترددهای شهروندان در کلان شهرها به وسیله خودروهای شخصی انجام می گیرد و این امر ناشی از نبود زیرساخت های حمل و نقلی مناسب می باشد.

وی با بیان اینکه با توسعه سازی ناوگان حمل و نقل عمومی می توان شاهد کاهش زمان سفر شهروندان برای تردد در شهر بود، اظهار داشت: در ایران نیز همچون کشورهای توسعه یافته اروپایی باید اقدام به فراهم سازی زیر ساخت های شبکه حمل و نقل عمومی گردد تا رغبت شهروندان به استفاده از خودروی شخصی برای تردد تقلیل یابد و به سوی وسایل نقلیه عمومی تمایل پیدا کنند.

وی با اشاره به اینکه استفاده از وسایل نقلیه عمومی برای تردد از نظر اقتصادی و کاهش زمان سفر بسیار به صرفه است، بیان کرد: متاسفانه هنوز ناوگان حمل و نقل عمومی کشور توسعه چندانی نیافته و از نواقص بسیاری برخوردار است و با توسعه سازی آن می توان انتظار عدم تردد خودروهای تک سرنشین در سطح شهر را داشت بنابراین مسئولین ذیربط باید به این مسئله توجه ویژه ای داشته باشند.

خادمی خاطرنشان کرد:البته نباید از تاثیر این توسعه سازی بر کاهش میزان آلودگی هوا غافل شد و با استفاده از وسایل نقلیه عمومی می توان در مصرف سوخت های فسیلی صرفه جویی نمود.

عضو کمیسیون انرژی مجلس شورای اسلامی در پایان اذعان داشت: توسعه شبکه حمل و نقل عمومی در گرو عزم جدی دولت و شهرداری است لذا همکاری و تلاش آنها برای توسعه سازی این شبکه موجب ترغیب شهروندان به استفاده از وسایل نقلیه عمومی می شود.

 




درج يادداشت و نظرات

نام:
  ايميل:
توضيحات: