جستجو

آرشيو

تماس با ما

درباره ما

صفحه نخست

 
تاريخ درج: دوشنبه، 21 مهر 1393     
تدبیر مقام معظم رهبری تپه های عباس آباد را از ساخت و ساز نجات داد

شهردار تهران با اشاره به احداث پلی از روی بزرگراه شهید همت به منظور برقراری اتصال بخش شمالی و جنوبی تپه های عباس آباد به مصلی امام خمینی (ره) گفت: باید از مقام معظم رهبری تشکر کنیم که اخیرا با دستور مستقیم ایشان این زمین ها برای احداث پارک هشتاد هکتاری در اختیار قرار گرفت. به این ترتیب با عبور از اتوبان شهید حکیم، وارد مصلی تهران می شویم. 

 

محمد باقر قالیباف در مراسم افتتاحیه پل طبیعت ضمن تقدیر از کارگران، مهندسان و مشاوران دست اندر کار احداث این پل، گفت: گاهی در حین احداث پل از این مسیر عبور می کردم و شاهد تلاش کارگران عزیز و زحمت کش در تابستان و زمستان بودم. اگر آن ها امروز در جمع ما حضور ندارند، اما آثار و زحمات آن ها امروز در پیش چشم ما است و به همه آن ها خدا قوت می گوییم.

 

وی افزود: افرادی که همت کردند و این کار را انجام دادند ترکیب دو نسل بودند؛ نخست نسل جوانان 25 - 30 ساله دوران دفاع مقدس که در آن زمان مهندسی می کردند و در عملیات هایی چون والفجر هشت، پل هایی را روی کارون و اروندشیر زدند.

 

این افراد با جوانان 25 -24 ساله این نسل که امروز از دانشگاه فارغ التحصیل شده اند، در کنار هم قرار گرفتند. بدین ترتیب آن باورها و این تخصص ها با هم پیوند یافت و اتفاقات خوبی را در شهر ما رقم زد.

 

شهردار تهران متوسط سنی مهندسان و سازندگان پل صدر را حدود 30 تا 32 سال عنوان کرد و گفت: این پل هم که یک سازه منحصر به فرد و بزرگترین پل پیاده در کشور به شمار می رود، از سوی جوانان و با زیبایی طراحی شده است. بدین ترتیب با این کار زیبا این باور را پیدا می کنیم که وقتی معنویت در کنار کار و تخصص قرار گیرد و تداوم و پیگیری کار هم باشد، چنین افتخاراتی را فراهم می کند.

 

قالیباف در بخش دیگری از سخنان خود به مجموعه پروژه های اراضی عباس آباد اشاره و بیان کرد: بعضی دوستان به من می گویند که نامی را برای تپه های عباس آباد انتخاب کنید اما نمی دانم آیا چنین ضرورتی وجود دارد که نام اینجا را تغییر دهیم یا خیر؟ اگر این ضرورت وجود دارد چه نامی را انتخاب کنیم؟ در این زمینه حوزه مرکز ارتباطات شهرداری باید این بحث را به اطلاع مردم برساند و از مردم عزیز یک نظرخواهی کنیم.

 

وی خاطرنشان ساخت: این مجموعه 500 هکتاری در تپه های عباس آباد واقع شده است که بخشی از آن در حوزه مسایل مذهبی و مصلی بزرگ تهران قرار دارد و بخش شرقی آن نیز حوزه فرهنگی شهر تهران است که باغ کتاب، باغ هنر، کتابخانه ملی، فرهنگستان های متعدد در آن وجود دارد.

 

به گفته شهردار تهران در آینده نه چندان دور تالار بزرگ شهر و موزه جواهرات کشور در بخش فرهنگی و علمی مجموعه اراضی عباس آباد احداث خواهد شد.

 

قالیباف کاربری بخش غربی اراضی عباس آباد را مربوط به جنبه تفریحی و پارک های متعدد این مجموعه عنوان کرد و گفت: البته دو - سه ساختمان اداری در این بخش احداث شده است. یکی از آرزوهای ما این بود که ای کاش همین دو - سه ساختمان هم در این مجموعه تپه های عباس آباد ایجاد نمی شد.

 

وی افزود: من به سهم خودم به عنوان یک خدمتگزار در شهرداری تهران و به عنوان یک شهروند این تشکر را از شخص مقام معظم رهبری دارم. اگر عنایت ویژه و دستور صریح ایشان مبنی بر جلوگیری از هرگونه احداث ساختمان های اداری در تپه های عباس آباد نبود، شاید امروز دیگر شهروندان شاهد چنین فضای باز، مفرح و بانشاطی در این تپه ها نبودند چرا که قرار بود همه سازمان ها و بخش ها دولتی در اینجا مستقر شوند.

 

شهردار تهران یادآور شد: با توجه و عنایت مقام معظم رهبری و تلاش و مقاومتی که در مجموعه شهرداری برای در اولویت قرار دادن کاربری تفرجی تپه های عباس صورت گرفت، امروز شاهد این فضا هستیم که در روزهای تعطیل و غیر تعطیل شهروندان در شمال، جنوب، شرق و غرب شهر بتوانند یک روز خود را به طور کامل برای برخورداری از ظرفیت های مذهبی و تفریحی اینجا اختصاص دهند و اوقات فراغت خوبی را در بخش تفرجگاهی تپه های عباس آباد داشته باشند.

 

به طوری که بتوانند روز خود را با توجه به مسایل اسلامی، فرهنگی، تاریخ و تمدن این کشور در تپه های عباس آباد سپری کنند.

وی در ادامه عنوان داشت: اینجا به گونه ای طراحی شده است که قادر باشیم فستیوال های فرهنگی را بین 57 کشور اسلامی در بخش های مختلف فعالیت فرهنگی و هنری برگزار کنیم. این موضوع در اولویت کارهای شهرداری تهران قرار دارد که بتوانند مسابقات نهایی خود را اینجا برگزار کنند و از چنین ظرفیتی در تپه های عباس آباد برخوردار باشند.

به گفته محمدباقر قالیباف تمامی بخش های مجموعه تپه های عباس آباد بهره برداری شده و یا در مراحل پایانی کار خود قرار دارد. در این میان تنها دو مجموعه باقی مانده است که مکان یابی و طراحی آن ها نیز تمام شده و باید کار اجرایی این دو مجموعه آغاز شود.

 

وی در تشریح این دو پروژه، گفت: یکی از این مجموعه ها تالار بزرگ شهر است چرا که ما در شهر تهران نیازمند یک تالار بزرگ هستیم و به این منظور از مشاوران بزرگ دنیا نیز استفاده کرده ایم. بدین ترتیب طراحی تالار بزرگ شهر انجام شده و امیدوارم بتوانیم اجرای این طرح را در آینده نزدیک آغاز کنیم.

 

شهردار تهران افزود: دومین مجموعه باقی مانده نیز سرای قرآن است که یک مجموعه بزرگ قرآنی شامل بخش های آموزش، دانشکده علوم و معارف قرآنی، موزه بزرگ قرآنی و سالن بسیار مناسبی برای مراسم ها و مسابقات قرآنی است. این مجموعه یک ساختمان بسیار زیبا با طراحی و معماری اسلامی- ایرانی دارد که در بخش جنوب شرقی و در مسیر تقاطع تپه های عباس آباد با اتوبان شهید حقانی واقع شده و اجرا خواهد شد.

 

قالیباف ابراز امیدواری کرد تا با همیاری خوب شورای شهر تهران بتوان در این دوره مدیریتی شورای شهر و شهرداری کار اجرایی این دو مجموعه را انجام داد.

 

وی افزود: با افتتاح پل طبیعت، اتصال مجموعه تپه های عباس آباد برقرار شده است. البته اتصال پارک نوروز به بوستان آب و آتش با یک پل برقرار شده بود و هم اکنون نیز پل طبیعت بخش شرقی و غربی این مجموعه را به هم متصل می کند. علاوه بر این پل دیگری نیز از روی بزرگراه شهید همت عبور کرده و بخش شمالی و جنوبی تپه های عباس آباد را به مصلی امام خمینی (ره) وصل می کند. همچنین یک فضای بزرگ پارکی در آن محدوده احداث می شود.

 

شهردار تهران عنوان داشت: باید از مقام معظم رهبری تشکر کنیم که اخیرا با دستور مستقیم ایشان اینش زمین ها برای احداث پارک هشتاد هکتاری در اختیار قرار گرفت.به این ترتیب با عبور از اتوبان شهید حکیم وارد مصلی تهران می شویم و اتصال بزرگراهی و پیاده راهی هم برای این مجموعه برقرار شده است. امیدواریم با تلاش همکارانم در شهرداری تهران توفیق داشته باشیم تا مابقی موارد را هر چه زودتر تکمیل کرده و در اختیار شما مردم عزیز قرار دهیم.

 

 قالیباف همچنین در بخش دیگری از سخنان خود ضمن تبریک عید سعید غدیر خم، ابراز داشت: عید غدیر عیدی است که خداوند تبارک و تعالی نعمتش را بر مردم تکمیل کرد. عید غدیر عید تکمیل نعمت و دین بود و شبی است که خداوند بزرگ مسیر تداوم دین را از مسیر ولایت به بشریت نشان داد. از اینکه در چنین شبی شاهد افتتاح یکی از پروژه های خوب شهر در یک مرکز فرهنگی، مذهبی و تفریحی هستیم خداوند را شاکریم.

 

وی همچنین ضمن تکریم خانواده معظم شهدا، تصریح کرد: شاید در این فراز و نشیب زندگی انسان بعضی موضوعات را فراموش می کند، اما این روزها و ماه ها وقتی به کشورهای اطراف نگاه می کنیم، نا امنی ها و جنایت ها را می بینیم و شاهد هستیم که چه سختی ها و ناروایی هایی به مردم این مناطق می شود، اما در مقابل آن آرامشی در کشور ما حاکم است که امروز در چنین ایامی دور هم جمع شده ایم و لحظات شیرینی داریم. یادمان نرود همه این امنیت و آرامش را مدیون شهدایی هستیم که مظلومانه در دوران دفاع مقدس جنگیدند و خانواده های عزیزی که فرزندان خودشان را تقدیم اسلام، انقلاب و امنیت کشور کردند.

 

 




درج يادداشت و نظرات

نام:
  ايميل:
توضيحات: